Adviseur Erfgoed

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 8-16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

8-16

Publicatiedatum:

5 nov 2024

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Met de Inwerkingtreding van de Omgevingswet hebben we een inventarisatie gemaakt van alle lopende beleidsdocumenten. Daarbij hebben we geconcludeerd dat we veel verouderd beleid hebben. Op het gebied van cultureel erfgoed moeten een aantal acties met enige spoed uitgevoerd worden zodat discipline erfgoed op een correcte wijze over kunnen zetten in de omgevingswet instrumenten.

Hierbij moeten de volgende werkzaamheden in elk geval uitgevoerd worden:

  • Actualiseren van de Erfgoedverordening,

  • Analyseren van de cultuurhistorische basiskaart die we nu hebben, en beoordelen welke aspecten we missen, en maken van een opdrachtformulering voor een geactualiseerde basiskaart.

  • Actualiseren van erfgoedbeleid.

  • Maken van een routekaart voor cultureel erfgoed in de Bilt zodat we in de loop van de jaren alle onderdelen in de omgevingsvisie en het omgevingsplan kunnen laten landen.

  • Werkprocessen voor aanwijzen gemeentelijke monumenten opstellen. Laten landen in het zaaksysteem en in de organisatie.

  • Maken van standaardbrieven, voor aanwijzingen en adviezen bij monumenten en aanvragen omgevingsvergunningen.

  • Analyseren wat nodig is voor het actualiseren van de monumentenlijst.

  • Acties uitzetten voor de actualisatie van de monumentenlijst.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van cultureel erfgoed;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van de omgevingswet en de werking van de omgevingswet instrumenten visie, plan, programma;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van cultureel erfgoed (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het omgevingswet- proof maken van cultureel erfgoed (30 punten);
6. Uiterlijk per 18 november 2024 beschikbaar (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling (10 punten).

Competenties;

  • resultaatgericht, samenwerken, klantgericht, communiceren, omgevingsbewust en analyseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 11 november 2024 van 10:00 tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.