Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Projectleider Samenwerking Informatiemanagement Hengelo - Haakbergen

Burgemeester Van Der Dussenplein 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

9 sept 2024

Einddatum:

30 apr 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

1 aug 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Omschrijving van de opdracht
De gemeenten Hengelo en Haaksbergen zijn op zoek naar een projectleider, die als echte kwartiermaker en pionier op wil treden om de samenwerking tussen de twee gemeenten op het gebied van Informatiemanagement (IM) te versterken. Deze samenwerking omvat vijf pilotprojecten, waarbij elk project een specifiek deelgebied van IM aanpakt. Elk van deze projecten kent een eigen deelrapport, waarin de voortgang, resultaten en uitdagingen worden beschreven. De projectleider speelt een cruciale rol bij het coördineren van deze projecten en het stroomlijnen van de samenwerking tussen beide gemeenten. Aan het einde van de samenwerking wordt een overkoepelend eindrapport opgesteld om de bevindingen en lessen te delen.

Deze samenwerking tussen Hengelo en Haaksbergen is een belangrijke stap om de dienstverlening te verbeteren en efficiënter gebruik te maken van informatietechnologie. De projectleider is een sleutelfiguur in het realiseren van deze doelen.

Functieomschrijving
Als Projectleider Samenwerking IM ben je verantwoordelijk voor het leiden van diverse projecten binnen de samenwerking van gemeenten Hengelo en Haaksbergen tot april 2025.
Je werkt overkoepelend voor beide gemeenten en zorgt ervoor dat vraagstukken effectief worden aangepakt, zodat aan het einde van dit traject een advies (door jou) kan worden uitgebracht om de vraag te beantwoorden:

Is het mogelijk om op IM samen te werken tussen Hengelo en Haaksbergen en hoe zou dit vormgegeven kunnen worden?

Deze onderzoeksvraag wordt betantwoord door vijf projecten op te zetten, te sturen en actief te begeleiden. Het betreft onderstaande, (inhoudelijk) nader te bepalen thema’s:

  1. toepassing gezamenlijke architectuurprincipes;

  2. applicatieharmonisatie bestaande en toekomstige applicatielandschap, waarbij de pilot bestaat uit een onderzoek naar een gezamenlijk zaaksysteem;

  3. contractmanagement;

  4. kennisdeling;

  5. gezamenlijke portfolio governance.

Per pilot wordt als resultaat opgeleverd of het mogelijk is om samen te werken op het specifieke thema en tevens wordt beschreven hoe dit zou kunnen worden vormgegeven. De resultaten van de individuele pilots vormen gezamenlijk de input voor de beantwoording van de onderzoeksvraag.

Binnen jouw opdracht rapporteer je proactief aan de stuurgroep en werk je nauw samen met diverse adviseurs en stakeholders van beide gemeenten.

Jij bent verantwoordelijk voor:

  • Je bent de schakel tussen de projectgroep en stuurgroep en rapporteert aan de stuurgroep de resultaten en voortgang

  • Je vervult een regierol als projectmanager en zoekt continu de verbinding met de ambtelijke opdrachtgevers, stakeholders, informatieadviseurs en projectleiders.

  • Je adviseert de ambtelijke opdrachtgevers in het opstellen en uitwerken van concrete projectopdrachten, plannen van aanpak en voortgangsdocumenten (ook als penvoerder); Je adviseert de stuurgroep in het nemen van acties en bent in staat risico’s en kansen te signaleren.

  • Je leidt meerdere projecten, waaronder mogelijk ook aanbestedingen (en implementatie) van applicaties ten behoeve van de samenwerking van beide gemeenten.

  • Je levert deelrapporten op per project en schrijft een eindrapport voor het gehele traject.

Vereisten

  • Is positief ingesteld en leergierig.

  • Een verbinder in de samenwerking op strategisch en tactisch niveau

  • Goede communicatieve vaardigheden op alle niveaus.

  • Een proactieve en oplossingsgerichte houding met een hands-on mentaliteit;

  • Analytisch sterk en bedreven in diverse systemen en processen.

  • Heeft kennis en ervaring met projectmatig werken binnen samenwerkingsverbanden.

  • Ervaring met werken voor / in gemeentelijke organisaties

  • Affiniteit met IT en Informatiemanagement:

  • Heeft kennis en ervaring met het begeleiden van veranderingsprocessen binnen gemeentelijke organisaties en samenwerkingsverbanden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.