Jurist toezicht & handhaving

Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Jurist toezicht, handhaving & veiligheid
Juridisch advies, beschikkingen, beleidsvoornemens, pleitnota’s, verweerschriften, niks is jou vreemd. Beschik jij over deze kennis? Dan is dit jouw kans om deze in te zetten bij Noaberkracht, want wij zoeken namelijk een ervaren jurist met bij voorkeur kennis op het gebied van handhaving en veiligheid. Ben jij diegene? Lees dan snel verder.

Wat ga je doen?

  • Een dag werkdag is nooit saai: Het ene moment stel je een noodbevel op en het andere moment adviseur je een toezichthouder en werk je aan een dwangsombesluit.

  • Je verricht voorkomende juridische werkzaamheden en analyseert juridische vraagstukken.

  • Je stelt juridische stukken (adviezen, (concept)beschikkingen, beleidsvoornemens e.d.) op.

  • Je vertegenwoordigt de gemeente in rechte in bezwaar- en beroepszaken.

  • Je stelt pleitnota’s en/of verweerschriften in het kader van bezwaar- en beroepsschriften (inclusief zienswijze) op en je woont hoorzittingen bij.

  • Je toetst en bewaakt de juridische correcte toepassing van het beleid en procedures op verschillende vakgebieden. En je ondersteunt de medewerkers bij de toepassing van dit beleid, regelingen en voorschriften en adviseert hen ter zake.

Wat heb je daarvoor nodig?

  • Omdat we werken vanuit zelforganiserende teams, wordt er van je verwacht dat je leiding kunt geven aan jezelf, je grenzen bewaakt, je zichtbaar bent voor je collega’s en actief de samenwerking zoekt.

  • Je beschikt over een afgeronde juridische opleiding, op HBO niveau.

  • Je hebt ervaring met de van belang zijnde wet- en regelgeving op het gebied van bestuursrecht.

  • Je weet je stijl van communiceren af te stemmen op de ander/gesprekspartner en weet om te gaan met uiteenlopende belangen.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa allin tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat heeft een juridische hbo opleiding afgerond.

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met wet- en regelgeving op het gebied van bestuursrecht.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met wet- en regelgeving op het gebied van bestuursrecht.

  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met het opstellen van verweerschriften in het kader van bezwaar- en (hoger) beroepsschriften (inclusief zienswijze). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • De kandidaat is akkoord om minimaal 75% van de tijd vanuit de locatie te werken.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Politieke sensitiviteit - zelfstandig - teamspeler - Je kan leiding geven aan jezelf, je grenzen bewaken - Je zoekt actief de samenwerking met je collega's - communicatief vaardig

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.