Online adviseur Samenleving

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 2 dagen
85 16-20 Overijssel

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

13 mei 2025

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Wie zoeken wij?
Ben jij een ervaren online adviseur met gevoel voor maatschappelijke thema’s? Werk je graag samen met maatschappelijke organisaties en weet je hoe je online informatie toegankelijk en gebruiksvriendelijk maakt? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Voor de nieuwe website zoeken wij een zelfstandige professional die ons tijdelijk ondersteunt. Je werkt aan een klantvriendelijke website en het ontwikkelen en beheren van online content. Je werkt samen met de projectleider van de website, de leverancier en de betrokken collega’s binnen de gemeente Dalfsen. Ook ga je in gesprek met de maatschappelijk partners over de kwaliteit van hun content.

Opdracht

  • Schrijven en plaatsen van content voor de website van het sociaal domein;

  • Advies over- en redigeren van content van de gemeente;

  • Adviseren van maatschappelijke partners over hoe zij hun informatie online optimaal presenteren;

  • Meedenken over het verbeteren van online klantprocessen en de gebruiksvriendelijkheid van de website;

  • Je adviseert en stimuleert collega's bij het aanleveren van goede content;

  • Je werkt aan dienstverlening die klopt!

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als online adviseur binnen een overheidsinstelling
4. Aantoonbare kennis van WCAG 2.2 én CMS systemen (maak duidelijk aantoonbaar in het cv welke);
5. Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
6. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Communicatie of Marketing.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als online adviseur of -redacteur binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
8. Aantoonbare kennis van Shift2 CMS (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten op B1 -niveau (dit zal getoetst worden tijdens het gesprek) (10 punten);
10. Aantoonbare kennis van UX en CX (user experience en customer experience) en digitale toegankelijkheid (20 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met stakeholders en belanghebbenden binnen het sociaal domein (10 punten)

Competenties
- Samenwerkend;
- Resultaatgericht;
- Taalvaardig;
- Zelfstandig;
- Dienstverlenend;
- Proactief;
- Klantgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: bij voorkeur ma, di, wo

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 mei 2025 tussen 14.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur