Ondersteuner ICT Coördinator

Lammenschansweg 144, 2321 JX Leiden, Nederland

Sluit over 8 dagen
€ 110,00 16

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

12 jun 2025

Opdracht omschrijving

Algemeen
De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het Hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeentes: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij leggen voor deze deelnemers de belastingaanslagen op en zorgen ervoor dat deze betaald worden. Ook waarderen wij het onroerend goed in de aangesloten gemeentes. De BSGR is een professionele, informele organisatie met korte lijnen en een goede sfeer. 

Applicatiebeheer
Afdeling applicatiebeheer is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering. Deze afdeling biedt ondersteuning aan de organisatie op het gebied van applicaties en processen. De BSGR is op zoek naar applicatiebeheerders voor het bieden van ondersteuning bij de uitvoering van verschillende werkzaamheden.

Referenties 
De Inschrijver dient minimaal twee referenties op te geven van een met BSGR vergelijkbare publieke organisatie (gemeente, gemeentelijk samenwerkingsverband, waterschap of vergelijkbaar).
Inschrijvers die ervaring hebben in een gemeentelijk samenwerkingsverband met daarin een waterschap hebben onze voorkeur.
De BSGR behoudt zich daarnaast het recht voor navraag te doen naar de prestaties en de kwaliteit van de Inschrijver.

Verantwoordelijkheden
Als ondersteuning van de ICT coördinator bestaan jouw werkzaamheden uit het bieden van ondersteuning bij de volgende activiteiten:

  • Projectondersteuning en projectmanagement

  • Administratieve taken

  • Communicatie

  • Resourcebeheer

  • Incident- en probleemmanagement

  • Kwaliteitsborging.

Jouw werkzaamheden bestaan uit:.

  • Projectondersteuning en projectmanagement
    Het bieden van ondersteuning aan IT-coördinatie bij de uitvoering van IT-projecten. Dit omvat het assisteren bij het opstellen van projectplannen, het bijhouden van projectvoortgang, het coördineren van communicatie tussen teamleden en belanghebbenden, en het assisteren bij het oplossen van eventuele problemen die zich tijdens het project voordoen.

  • Datagovernance
    Het optimaliseren van datakwaliteit en -beheer binnen de BSGR, zodat deze voldoet aan de komende wet- en regelgeving.

  • Communicatie
    Assisteren bij communicatie binnen de IT-afdeling en met andere afdelingen binnen de organisatie. Dit kan het opstellen en beschikbaar stellen zijn van interne communicatie, het coördineren en voorzitten van vergaderingen en het beheren van informatiestromen omvatten.

  • Incident- en probleemmanagement
    Assisteren bij het oplossen van technische problemen en het bieden van ondersteuning aan gebruikers bij het oplossen van IT-gerelateerde problemen. Dit kan het afhandelen van ondersteuningstickets, het beantwoorden van vragen van gebruikers en het doorverwijzen van complexere problemen naar gespecialiseerde IT-personeel omvatten.

  • Kwaliteitsborging
    Assisteren bij het waarborgen van de kwaliteit van IT-processen en -procedures binnen de organisatie. Dit kan het uitvoeren van controles, audits en evaluaties omvatten om ervoor te zorgen dat IT-activiteiten voldoen aan de gestelde normen en richtlijnen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 september 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Je voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Je hebt minimaal 10 jaren ervaring als ICT Coördinator of een soortgelijke functie in een gemeentelijke organisatie, waterschap of belastingsamenwerking.

  • Je beschikt over een diepgaande kennis van IT-systemen, netwerken, infrastructuur, en software die binnen gemeentelijke organisatie, waterschap of belastingsamenwerking worden gebruikt is essentieel. Dit omvat onder andere technische kennis van databases, applicatieontwikkeling, cloud technologieën en transities, en security. Kennis van rondom de processen van gemeentelijke belastingen en waterschapsheffingen is een pré.

  • Je hebt ervaring met het coördineren en beheren van IT-projecten van begin tot eind, inclusief projectplanning, resourceallocatie, budgetbeheer, risicobeheer en voortgangsrapportage.

  • Je kunt effectief communiceren met verschillende belanghebbenden, waaronder IT-teamleden, management, gebruikers, externe leveranciers en andere afdelingen binnen de organisatie. Dit omvat zowel mondelinge als schriftelijke communicatievaardigheden.

  • Je beschikt over het vermogen om een team van (externe) IT-professionals te leiden, te motiveren en te inspireren. Dit omvat het stellen van duidelijke doelen, het delegeren van taken, het bieden van feedback en het oplossen van conflicten binnen het team. Effectief samenwerken met verschillende belanghebbenden en partners, zowel binnen als buiten de organisatie, om gemeenschappelijke doelen te bereiken en IT-initiatieven succesvol te implementeren. Ervaring in de samenwerking met softwareleveranciers in de lokale overheid is een pré.

  • Je beschikt over het vermogen om IT-strategieën te ontwikkelen die zijn afgestemd op de bredere doelstellingen en behoeften van de belastingsamenwerking. Dit omvat het identificeren van kansen voor verbetering, het anticiperen op toekomstige IT-behoeften en het ontwikkelen van lange termijnplannen.

  • Je beschikt over vermogen om complexe IT-problemen snel te identificeren, te analyseren en op te lossen. Dit omvat het implementeren van effectieve oplossingen en het voorkomen van herhaling van problemen in de toekomst.

  • Je hebt relevante kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot gegevensbeveiliging, privacy, compliance en andere IT-gerelateerde kwesties die relevant zijn voor belastingsamenwerkingen.

  • Je hebt focus voor het begrijpen van de behoeften van interne gebruikers en externe klanten, en het leveren van IT-oplossingen en diensten die aan deze behoeften voldoen.

Wensen

  • Prijs

  • Referenties en werkervaring

  • Kennis van processen

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur