Stadsspui 1, 3752 CL Bunschoten-Spakenburg
Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
18 nov 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
3 mei 2025Juridisch administratief medewerker (16 uur per week) - Gemeente Bunschoten
Organisatie
De gemeente Bunschoten is prachtig gelegen in het midden van het land. Een gemeente met ambitie en een frisse kijk op de toekomst. Zowel het bestuur als de medewerkers van de gemeente Bunschoten werken eraan om het wonen en verblijven in Bunschoten prettig te laten zijn èn blijven.
In onze organisatie krijg je veel vrijheid en zelfstandigheid, zijn er korte lijnen met collega’s en is er een grote mate van vertrouwen in elkaar. Daarvoor vragen wij van onze medewerkers een dosis verantwoordelijkheid, ontwikkelvermogen en lef.
Omschrijving van de opdracht
In het coalitieakkoord is opgenomen dat de huisvesting voor arbeidsmigranten goed geregeld moet zijn. Hier is een plan van aanpak voor geschreven. Je bent (mede) verantwoordelijk voor het uitvoeren van het plan. Je neemt de lead over dit project. Je bent aanspreekpunt voor de toezichthouder/handhavers en zorgt voor dat eventuele vervolgacties worden ingezet.
Het verzorgen van bestuursdwang- en dwangsomprocedures door het maken van vooraankondigingen, het opstellen van commentaar op de zienswijze van burgers, het opstellen van een definitieve last onder dwangsom of last onder bestuursdwang.
Je ondersteunt de jurist grondzaken op het gebied van privaatrecht, bijvoorbeeld het opstellen van overeenkomsten en brieven.
Juridisch advies bij omgevingsvergunningen
Je komt te werken
Binnen het team omgevingsontwikkeling.
Competenties
‘Zelfstandig’, ‘flexibel’ en ‘klantgericht’ zijn begrippen die jou het beste omschrijven;
Je mondelinge en schriftelijke vaardigheid is uitstekend, net als je luistervaardigheid;
Je hebt een afgeronde Hbo opleiding op het gebied van rechten.
Ervaring binnen een gemeente is zeer wenselijks, ervaring op het gebied van bouwvergunningen is een extra pré
Je bent digitaal vaardig, ervaring met een zaaksysteem is een pré.
Je bent flexibel inzetbaar.
Je bent bereid om 2 dagen op kantoor aanwezig te zijn.
Je bent bereid ook juridisch administratieve taken op te pakken.
Aanvullende informatie
Selectiegesprekken data en/of info: Online tot 9 mei (graag cv's ontvangen op 9 mei) 12 mei terugkoppeling + uitnodiging 15 mei gesprekken
Toelichting op uur per week: Belangrijk is dat de kandidaat in ieder geval dinsdag beschikbaar is