Begindatum:
20 jan 2025Einddatum:
31 jul 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
21 dec 2024Wie zijn wij
BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg en werkt voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Lees hier meer informatie over BIJ12 of bekijk onze kennismakingsfilm. youtu.be/x8vt8rTZ_s0.
Voor onze unit Natuurinformatie & Natuurbeheer zoeken we een
Projectmanagement Ondersteuner (PMO) voor 32-36 uur per week
Over het team
Zorg voor de natuur en de omgeving waarin wij leven is één van de taken van de provincies. De unit Natuurinformatie en Natuurbeheer (NINB) ondersteunt provincies en hun samenwerkingspartners bij natuurbeheer en de ontwikkeling van natuurbeleid. We leggen een stevige basis voor de financiering van natuurbeheer door provincies: het Subsidiestelsel Natuur en Landschap. We maken natuurinformatie op een toegankelijke manier beschikbaar, onder andere via de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF). Zo dragen we bij aan het behoud van biodiversiteit in Nederland. We brengen provincies, natuurbeheerders en andere partijen samen. We zorgen voor de methodieken voor monitoring, dataopslag, informatieproducten, analyses en rapportages van ontwikkelingen in biodiversiteit. Voorbeelden hiervan zijn de Voortgangsrapportage Natuur en de veel geraadpleegde informatie over natuurbeheer op onze website. De unit bestaat uit drie teams: Natuurinformatie, Natuurbeheer, en NDFF. Binnen de unit werken zo’n 40 medewerkers met uiteenlopende achtergrond op het gebied van ecologie en natuurbeheer, data en informatiespecialisten en wet- en regelgeving. De PMO die wij zoeken ondersteunt de gehele Unit.
Wat ga je doen
Ondersteuning Unit:
Je gaat je bezighouden met de projectmanagementondersteuning van de unit NINB met het:
Opstellen en bijhouden van financiële overzichten, planningen en prognoses
Voorbereiden van werkplan en voortgangsrapportages door het verzamelen van informatie uit het team en de financiële administratie
Organiseren afstemming binnen de Unit, zoals het unitoverleg en andere unit-brede activiteiten
Voorbereiden van inkoopopdrachten
Bewaken van proces van aanvraag en verantwoording van subsidies en andere externe geldstromen
Intern handboek actueel houden
Bewaken van planningen
Het soepel laten verlopen van processen binnen de organisatie.
Welke kennis er ervaring zoeken we?
Wij zoeken iemand die:
HBO/WO werk- en denkniveau heeft;
een (afgeronde) opleiding heeft gedaan of doet in een relevant veld, bijvoorbeeld ecologie, duurzaamheid, of de maatschappelijke impact van wetgeving;
affiniteit heeft met natuur, natuurbescherming, of fysieke leefomgeving vraagstukken;
minimaal 3 jaar relevante werkervaring heeft in vergelijkbare functie(s);
affiniteit, kennis en ervaring heeft met projecten aangaande de participatie van belanghebbenden;
kennis en ervaring heeft met project- en programmaondersteuning;
een goede mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid heeft;
MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint) uitstekend beheerst;
snel van begrip is, zelfstandig werkt, flexibel en servicegericht in een zeer dynamische omgeving;
efficiënt is en bereid is tot het oppakken van acute ad hoc-werkzaamheden;
communicatief vaardig en toegankelijk is, en bijdraagt aan de goede sfeer binnen de teams.
Vanwege het ondersteunde karakter van deze functie wordt de kandidaat geacht 75% van de werktijd op het BIJ12 kantoor aanwezig te zijn.
Het gaat om een tijdelijke aanvulling op het team van de unit NINB. Verwacht wordt dat deze rol op termijn vast onderdeel van de formatie van de organisatie wordt en dan op basis van een arbeidsovereenkomst met BIJ12 wordt ingevuld.
Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).