Begindatum:
12 mei 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
8 apr 2025Dit zijn wij
BIJ12 is -net als het IPO-bureau in Den Haag- onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Zorgvuldigheid, zakelijkheid, integriteit, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk.
Over het team Team
Inkoop is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering van de Vereniging Interprovinciaal Overleg. Team Inkoop werkt momenteel aan het harmoniseren van bedrijfsvoering voor twee verenigingsonderdelen en daarin werk je mee met het harmoniseren van de inkoopprocessen. Je geeft niet alleen vorm aan het operationele inkoopproces maar je denkt ook mee over de werkprocessen en het verbeteren hiervan. We werken hybride, werkzaamheden vinden plaats op zowel kantoor Utrecht en Den Haag. Jij bent daar waar het werk is. Het inkoopteam bestaat uit twee senior adviseurs inkoop (waaronder deze functie), drie medior adviseurs inkoop en een inkoopondersteuner.
Dit doe jij
Als Senior Adviseur Inkoop sta je aan het roer van ons inkoopbeleid. Je hebt een cruciale rol in het begeleiden van complexe Europese en meervoudige onderhandse aanbestedingen. Je zet jouw expertise in om onze organisatie te helpen bij het realiseren van een gecentraliseerd, rechtmatig en doelmatig inkoopproces. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
In samenwerking met de andere Senior Adviseur Inkoop stel je prioriteiten en zorg je voor een prettige samenwerking;
Onderhouden van nauwe relaties met interne stakeholders en zorgen voor een goede afstemming;
Ontwikkelen en bewaken van het inkoopbeleid, met een scherp oog voor strategische doelstellingen;
Vertegenwoordigen van de organisatie op provinciaal niveau bij inkoop gerelateerde onderwerpen;
Fungeren als het aanspreekpunt voor de directie en het management bij complexe inkoopvraagstukken en contracten;
Begeleiden van aanbestedingstrajecten van start tot afronding;
Verbeteren van processen door middel van heldere rapportages en onderbouwde verbetervoorstellen en de implementatie hiervan.
Dit breng je mee
Je bent een overtuigende adviseur die gemakkelijk schakelt met stakeholders binnen een organisatie. Je beschikt over organisatiesensitiviteit en communicatief ben je sterk, zowel schriftelijk als mondeling. Je weet complexe materie helder over te brengen en daarnaast heb je oog voor de behoefte van de organisatie. Daarnaast werk je gestructureerd, ben je flexibel en heb je een klantgerichte instelling. Met jouw ervaring, expertise en praktische aanpak ben jij degene die ons team naar een hoger niveau tilt.
Verder heb/ben je:
HBO+ / WO werk- en denkniveau;
Vakinhoudelijke kennis van het inkoopproces (afgeronde Nevi 2 publiek, Conducto aanbesteden voor gevorderden of vergelijkbaar);
Minimaal 5 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van complexe aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten;
Het is een pre als je ervaring hebt met complexere ICT gerichte aanbestedingen;
Actuele kennis van de wet- en regelgeving op het gebied van inkoop.
Aantal uur per week: gemiddeld 36
Verlengingsopties: 2 x 12 maanden
Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).