Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

ICT-ontwikkelaar

Leidseveer 2, 3511 SB Utrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

14 sept 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

19 aug 2025

Omschrijving

Vanuit de programmalijn Data & Informatievoorziening (Data&IV) werk je in een team dat producten bouwt voor de inhoudelijke programmalijn Natuurmaatregelen; IV Natuurmaatregelen. Data&IV ondersteunt de inhoudelijke programmalijnen en bouwt daarnaast aan een data-infrastructuur voor natuurdata. Voor Natuurmaatregelen is begin 2025 een extern georganiseerde pilot afgerond voor het standaardiseren en registreren van natuurherstelmaatregelen in natuurgebieden. Met de lessen die hieruit geleerd zijn wordt een doorontwikkeling omgeving ontwikkeld voor de beheerders van natuurgebieden en de organisaties die het beheer uitvoeren. In de doorontwikkeling omgeving kan een beheerder natuurherstelmaatregelen invoeren met eigen systemen. Het IV Natuurmaatregelen team zorgt voor het uniform en optelbaar registreren van natuurherstelmaatregelen dat de uitvoeringsstatus van een maatregelen bijgehouden kan worden, op basis van geo-locatie geregistreerd kan worden waar de herstelmaatregelen uitgevoerd moet worden en dat er datasets gegenereerd kunnen worden voor landelijke rapportages.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Front- en backend van de producten van Natuurmaatregelen,
  • Doorontwikkelen van het Design System met het data-team en designers,
  • Zorgen voor toegankelijkheid volgens de WCAG normen,
  • Goeie performance van je producten, ook bij low-bandwith situaties,
  • Je onderhoudt contact met developers binnen het programma en de ketenpartners voor uitwisseling van kennis.

Resultaten:

Binnen het Agile IV Natuurmaatregelen team ben jij de aangewezen expert als het gaat om het aan elkaar knopen van data en UI en de performance van producten. Je werkt o.a. aan het opzetten van de dataopslag met de architect. Het inzetten en uitbouwen van het design system met de developer uit het data-team. Denkt mee met de UX-designer over de flow en interacties. Je zet de web sustainability guidelines in voor performance optimalisatie. Samen met het team draag je de verantwoordelijkheid over de toegankelijkheid. Je automatiseert processen met behulp van Agile DevOps principes en zet met het team testscenario's op. We werken zoveel mogelijk platform agnostisch en open source zodat we vendor lock-in vermijden.

Eisen

  • Je hebt een gedegen kennis en ervaring in agile werken,
  • Ervaring met ontwikkelen van dashboards en andere producten,
  • Je hebt het vermogen om complexe ideeen en ontwerpen op een begrijpelijke en overtuigende manier te communiceren aan zowel technische als niet-technische stakeholders,
  • Je hebt oog voor goed design en weet dit te vertalen naar code,
  • Je hebt ervaring met het verwerken van geo-data en verschillende coordinatensystemen, met name het Rijksdriehoeksstelsel,
  • Toegankelijkheid, Performance en Testen zijn voor jou vanzelfsprekend in je workflow,
  • Ervaring met React en NodeJS.

Wensen en competenties

Wensen

  • T-shaped mensen die meerdere technische skills met zich meebrengen.
  • Je moet met een brede blik kunnen kijken maar ook met je handen in de klei kunnen zitten en zelf maken, een echte start-up mindset.

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Hieraan wordt gewerkt vanuit 4 units: Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater) Natuurinformatie en Natuurbeheer (NiNb) GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen Stikstof en Natura 2000 Achtergrond Programma Verbetering VHR-monitoring BIJ12 is opdrachtnemer van het Verbeterprogramma VHR-monitoring (VVM). Hierin wordt gewerkt aan de noodzakelijke en urgente verbeteringen in het landelijk stelsel van natuurmonitoring, informatievoorzieningen en rapportage, die voortkomen uit de gezamenlijke informatiebehoefte van Programma Natuur (PN), Programma stikstofreductie en natuurverbetering (PSn) en het Nationaal Programma Landelijk Gebied (NPLG). De uitvoering daarvan is een opgave voor Provincies en Rijk gezamenlijk. De activiteiten in dit programma zijn georganiseerd langs drie inhoudelijke programmalijnen, die voortkomen uit de verschillende vormen van monitoring: Natuurmaatregelen, Omgevingscondities en Doelbereik. Iedere programmalijn kent een projectteam. Ieder projectteam coordineert de activiteiten en werkt samen met vertegenwoordigers en experts van de deelnemende organisaties aan de resultaten van het programma. Naast de drie programmalijnen is in april 2024 de start gemaakt met de programmalijn Data en Informatievoorziening. Context Opdrachtgever voor het programma VVM is de Stuurgroep Natuurmonitoring en -informatievoorziening met deelnemers namens de ministeries van LVVN (voormalig LNV), IenW, Defensie en de samenwerkende provincies. De uitvoering daarvan is ondergebracht bij BIJ12. Een programmateam van projectleiders, projectmedewerkers, een projectondersteuner en een programmamanager geven invulling aan het programma, in nauwe samenwerking met een netwerk van medewerkers van de provincies, Rijk en betrokken ketenpartners. Om de provincies op langere termijn nog beter te kunnen ondersteunen met betrouwbare natuurinformatie, zet BIJ12 in op een programma voor de periode 2024 2030 dat is gericht op versterking van bestaande en nieuwe instrumenten voor natuurmonitoring en op verbetering van de samenwerking tussen de partijen die samen invulling geven aan de keten van natuurinformatie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Verlengingsopties van 2 maal 12 maanden. Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur