Enthousiaste communicatieprofessional 24-28 uur

Belastingsamenwerking Oost-Brabant

Raadhuislaan 2, 5341 GM Oss, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
82 28 Noord-Brabant

Begindatum:

6 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

4 apr 2025

Opdrachtomschrijving
Jij zorgt ervoor dat onze inwoners makkelijk toegang hebben tot de juiste informatie, nu en in de toekomst, en speelt een cruciale rol in onze digitale transformatie richting self-service. Jij zorgt ervoor dat onze boodschap helder, toegankelijk en zichtbaar is voor iedereen. Je zult meewerken aan de herontwikkeling van al onze communicatiemiddelen, van brieven tot digitale kanalen. Of het nu gaat om het bijwerken van onze website via het CMS, het ontwikkelen van een nieuwe website, het creëren van pakkende teksten voor sociale media, of het beheren van ons intranet – jij pakt alles met beide handen aan! Ook denk je mee over hoe we meer zichtbaar kunnen worden voor de buitenwereld. En omdat wij altijd snel moeten schakelen, is geen dag hetzelfde: jij pikt de communicatieverzoeken van je collega's op en zorgt voor snelle, praktische oplossingen.

Je gaat (samen)werken aan gave projecten waarbij je echt het verschil kunt maken:

  • Je denkt actief mee over de (door)ontwikkeling van onze website en zorgt ervoor dat deze optimaal bijdraagt aan de self-service en gebruiksvriendelijke dienstverlening van de toekomst.

  • Meer dan 400 brieven krijgen een flinke upgrade! Jij zorgt ervoor dat alle brieven begrijpelijker en toegankelijker worden, zodat de ontvanger precies weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Geen zorgen, dit doen we stap voor stap, gefaseerd over een langere tijd.

  • Jij maakt communicatiecampagnes tot leven, van persberichten tot tv- en radiocommercials, social media berichten, video's en nieuwsberichten – alles komt voorbij!

  • Jij beheert onze website en het CMS om inhoud up-to-date te houden en te verbeteren.

  • Jij denkt mee over de nieuwe (digitale) vorm van onze jaarstukken, waarbij je zorgt voor een frisse en toegankelijke presentatie van de cijfers en belangrijke informatie.

  • En natuurlijk ben je degene die snel en praktisch de communicatieverzoeken van de werkvloer oppakt. Geen uitdaging is te groot of te klein voor jou!

  • Jij beheert en verbetert ons intranet en zorgt ervoor dat het dé plek is voor alle medewerkers om eenvoudig toegang te krijgen tot informatie.

  • Het beheren van onze sociale mediakanalen en het ontwikkelen van content die onze zichtbaarheid vergroot en aansluit bij de behoeften van onze doelgroep.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding Communicatie.

  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring als communicatieadviseur in het publieke domein, waarbij je hands-on ervaring hebt opgedaan met digitale communicatie, het (door)ontwikkelen van de website, copywriting, en het verbeteren van toegankelijkheid.

  • Je hebt ervaring met CMS-systemen en bent handig in het beheren en verbeteren van websites.

  • Je hebt een goede kennis van sociale media en hebt ervaring met het beheren van kanalen en het maken en plannen van content die mensen aanspreekt.

  • Je hebt een vlotte pen en schrijft teksten die makkelijk te begrijpen zijn, ook als het om complexe onderwerpen, zoals de gemeentelijke- en waterschapsbelasting, gaat.

  • Je bent zelfstandig, pro-actief, pragmatisch, creatief en hebt een hands-on mentaliteit. Je ziet kansen en pakt ze aan. Je bent een doener!

Toelichting op rooster
Minimaal 24 maximaal 28 uur per week

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Opleidingsniveau - De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO-opleiding Communicatie

  • Minimale werkervaring en relevante werkervaring - De kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar ervaring als communicatieadviseur in de publieke sector en heeft relevante werkervaring in het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen, het schrijven van content voor de website, intranet en sociale media, het (door)ontwikkelen van een (nieuwe) website, gebruik van heldere taal in overheidscommunicatie en ontwikkeling van campagnes. Dit blijkt uit cv.

  • Startdatum: De kandidaat is per 6 mei 2025 beschikbaar. Dit blijkt uit cv.

Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte

  • Motivatie

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Lokale belastingen
De kandidaat beschikt over kennis en ervaring op het gebied van lokale belastingen.

Weging: 20 %

Gevolgde cursussen
De kandidaat heeft aanvullende workshops/cursussen / trainingen gevolgd op het gebied van Copywriting, SEO en crisiscommunicatie.

Weging: 20 %

Website
De kandidaat heeft ervaring in het (door) ontwikkelen van een nieuwe website.

Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Past de kandidaat bij deze opdracht en past de kandidaat in de BSOB-cultuur. 

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.