Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Secretaris Commissie bezwaarschriften

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24-32 Utrecht

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

14 dec 2024

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap. 

Opdracht
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften werk je voor de onafhankelijke, externe commissie. Je bereidt hoorzittingen samen met je collega secretaris inhoudelijk voor en tijdens de hoorzittingen vervul je om beurten de rol van secretaris. Tijdens de hoorzittingen is een externe partij aanwezig voor het notuleren van de verhandelingen tijdens de hoorzittingen. Dat hoef jij dus niet te doen. Je organiseert zelf de planning van de hoorzittingen en verzorgt ook de nodige correspondentie aan betrokkenen ter voorbereiding van de hoorzittingen. Procesbewaking is dus een ook een belangrijke taak van jou.

Je stelt (concept) adviezen op voor de commissie bezwaarschriften. Je beoordeelt ingediende bezwaarschriften op ontvankelijkheid en toetst deze aan wetgeving en jurisprudentie. Daarnaast zorg je voor de verdere afhandeling van bezwaren. Het Sociaal Domein en het Omgevingsrecht zijn belangrijke aandachtsgebieden. De commissie heeft geen onderverdeling in kamers. Dit betekent dat zij adviseren over allerlei soorten besluiten. De uitzonderingen hierop zijn belastingzaken en personele aangelegenheden. De vergaderingen vinden in de regel op maandag- en donderdagavond plaats, eenmaal per twee weken. Op het gebied van het Sociaal Domein bereid je ook de beslissingen op bezwaar voor.

Samen met de andere secretaris stel je jaarlijks een jaarverslag op en biedt dit aan de diverse bestuursorganen aan. Ook neem je deel aan de jaarvergadering van de (externe onafhankelijke) bezwarencommissie.

Als secretaris van de commissie bezwaarschriften ben je nauw betrokken bij zaken voor zowel inwoner als de gemeente. Bij de ontvangst van een bezwaarschift beoordeel je of deze in aanmerking voor premediation komt. Tijdens deze trajecten fungeer jij als onafhankelijk gesprekspartner.

Voor deze opdracht geldt de mogelijkheid tot verlenging.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar per 2 januari 2025;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris commissie bezwaarschriften.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op gebied van ruimtelijke ordening/fysieke leefomgeving of het sociaal domein(30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een overheidsinstantie (30 punten); 
7. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal wo niveau (10 punten).

Competenties
Een WO of HBO+ geschoolde jurist met minimaal twee jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Je hebt een streepje voor wanneer je ervaring hebt op het gebied van ruimtelijke ordening/fysieke leefomgeving of het Sociaal Domein. Welke competenties en talenten zien we graag?

  • Uitstekende sociale, communicatieve en adviesvaardigheden;

  • Analytisch, beschikt over brede juridische kennis en proactief;

  • Flexibel;

  • Resultaatgericht;

  • Oplossingsgericht;

  • Je bent een kei in processen en hebt je zaakjes op orde;

  • Je werkt makkelijk in diverse IT-systemen;

  • Daarnaast vinden wij het fijn als je al ervaring hebt met mediation.

Je weet wanneer samenwerking nodig is, maar je kunt ook goed zelfstandig opereren als secretaris. Daarnaast ben je initiatiefrijk, praktisch maar vooral zorgvuldig en consciëntieus

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal salarisschaal 10, cao SGO, salarispeil 1 januari 2024 op basis van 36 uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 december 2024 tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 23 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: de externe partij faciliteert hierin).

  • De NAW-gegevens én integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd.

  • De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.