Financial Controller

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
95 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Omschrijving van de opdracht
Word tijdelijk onderdeel van ons dynamische team Financiën, Control & Administratie! Samen met ongeveer 20 gedreven professionals zorgen we voor een perfecte balans tussen administratieve taken, zoals factuurafhandeling, betalingen en grootboekbeheer, en adviserende werkzaamheden op het gebied van budgetbewaking, treasury, fiscaliteit en lokale heffingen binnen de gemeentelijke financiën.

Wij dragen gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor een nauwkeurige, tijdige en volledige financiële administratie. Ons team streeft continu naar verbetering van de financiële bedrijfsvoering en investeert volop in de groei en ontwikkeling van zowel het team als de individuele medewerker.

  • Uitvoeren van complexe financieel administratieve handelingen en fungeren als vraagbaak bij boekhoudkundige en financial control vraagstukken;

  • Bewaken van de effectiviteit en efficiëntie van werkprocesssen, signaleren van knelpunten en risico's, opstellen van verbeterplannen en een bijdrage leveren aan de P&C-cyclus door het opstellen van financiële rapporten en uitvoeren van budgetanalyses;

  • Zorgdragen voor de kwaliteit van (sub)administraties en projectadministraties, het correct aansluliten van het grootboek en ben je verantwoordelijk voor periodieke afsluitmomenten en het beheer van de grootboekadministratie, reserves & voorzieningen, materiële vaste activa, begrotingswijzigingen, SISA en balansdossiers;

  • Ondersteunen bij treasury, btw- en vpb-aangiften en -controles, en IV-2 aangiften en controles;

  • Gebruik van financiële systemen en software voor het vastleggen, verwerken en analyseren van gegevens, het verbeteren van automatisering en efficiëntie in samenwerking met collega financial controllers.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én Fee;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financial controller;

  5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie;

  6. Aantoonbare werkervaring met MS Excel en MS outlook.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financial controller (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met Key2Financien (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan) (40 punten);

  3. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met BBV, IV-3, VPB, BTW en Treasury (30 punten).

Competenties

  • Teamplayer;

  • Communicatief sterk;

  • Gevoel voor humor;

  • Procesmatig kunnen denken;

  • Probleemoplossend vermogen;

  • Accuraat;

  • Flexibel;

  • Stressbestendig;

  • Klantvriendelijk.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Barneveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Barneveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur