Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland
Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
Als casemanager vergunningverlening Omgevingswet weet je van aanpakken, je bent gericht op samenwerking en kan goed functioneren in een team. Je hebt een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling, kan snel schakelen waarbij je verder kijkt dan je eigen team. Je bereikt resultaten door mensgericht te werken als verbinder in het team. Je hebt gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen, posities en doelstellingen.
Je bent integraal verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
Het toetsen van de (concept-) aanvragen voor een omgevingsvergunning (procesbewaking);
adviseren en uitvoeren /toepassen van wet- en regelgeving bij de (concept-) aanvragen omgevingsvergunning;
ruime interpretatie van wet- en regelgeving;
eerste aanspreekpunt zowel in- als extern voor informatie over regelgeving en procedures irt WABO en Omgevingswet.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Plantoetser / WABO vergunningverlener bij of in opdracht van een gemeente in de afgelopen 8 jaar;
3. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee externe partij.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie, Bouwkunde en/of Civiele Techniek en Rechten (30 punten);
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als Plantoetser / WABO-Omgevingswet- vergunningverlener bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling. (30 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het softwarepakket Powerbrowser (10 punten);
7. De kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse en bij gebleken geschiktheid na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever (10 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 (20 punten)
Competenties
uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
politiek gevoelig;
klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
oplossings- en resultaatgerichte houding;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja (na inwerken)
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 1 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.