Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Openbare Verlichting

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Houten is bezig met het verduurzamen van de openbare verlichting. Veel van het areaal is inmiddels vervangen gedurende de laatste overeenkomst met een opdrachtnemer. Het restant van het niet vervangen areaal dient nog te worden aanbesteed. Als projectleider Openbare verlichting houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:

Werkzaamheden:

  • Afronden huidige overeenkomst met opdrachtnemer gezamenlijk met een externe adviseur en in overleg met de assetbeheerder;
  • Het inventariseren van de nog uit te wisselen armaturen voor (smart) led;
  • Het optimaliseren van het telemanagementsysteem door middel van wensen en eisen pakket in overleg met adviseur en assetbeheerder;
  • Het (laten) opstellen van inkoopdocumenten in samenwerking met de inkoop- en externe adviseur;
  • Inhoudelijke begeleiding van de aanbesteding van werken;
  • Directie voeren op onder handen zijnde werken; signaleren van tekortkomingen en afwijkingen; rapporteren over meer- en minderwerk;
  • Voeren bestekadministratie RAW en betaalbaar stellen van betalingen;
  • toezien op tijdige leveringen en controle op revisiegegevens e.d.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in de richting van elektrotechniek;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van assets;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider Openbare verlichting;
  • Aantoonbare werkervaring met het aanleveren en input leveren aan inkoopdocumenten en aanbestedingen;
  • Aantoonbare werkervaring met directievoering;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Analytisch en probleemoplossend vermogen;
  • Aantoonbare affiniteit met beheer openbare ruimte;
  • Slagvaardig;
  • Politieke sensitiviteit.

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collegas, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Infrabeheer

Het team Infrabeheer (IB) zorgt o.a. voor de voorbereiding en doorontwikkeling van het beheer en onderhoud van de openbare ruimte: boven- en ondergrondse infrastructuur, speelvoorzieningen, straatmeubilair, civiele kunstwerken, alsmede de beleidsmatige aspecten hiervan. Het team bestaat uit 25 betrokken vaste medewerkers (aangevuld met enkele inhuurkrachten), waaronder: projectleiders, werkvoorbereiders, toezichthouders, beleidsmedewerkers en wijkcoordinatoren.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op dinsdag 4 september. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur