Begindatum:
21 okt 2024Einddatum:
21 apr 2025Uren per week:
8 - 12Publicatiedatum:
30 sept 2024Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
De beleidsadviseur ontheemden houdt zich bezig met beleidsrealisatie. Je vertaalt het beleid naar de uitvoering en geeft input voor nieuw beleid met betrekking tot de doelgroep. Je bent daarmee een schakel tussen beleid en uitvoering. Als verbinder bouw je aan een expertise voor deze specifieke doelgroepen met als doel de borging van een stabiele opvangsituatie. Zo nodig ondersteun je op de diverse opvanglocaties bij de werkzaamheden.
De gemeente Baarn vangt op dit moment circa 100 Oekraïense ontheemden op in de gemeentelijke opvang. In de afgelopen twee jaar is een stevige basis gelegd in de voorzieningen en ondersteuning waarop deze groep ontheemden kunnen terugvallen. Waar eerst de uitgangspositie tijdelijke noodopvang was, is deze veranderd in meer semi-permanente opvang. Hier komen vraagstukken bij kijken die een plek moeten krijgen in beleid, uitvoering en de Baarnse samenleving. Er kunnen op termijn ook werkzaamheden volgend op eventuele nieuwe wetgeving bij komen.
Naast Oekraïense ontheemden worden er ook 90 AMV-ers (Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen) opgevangen. De gemeente is verantwoordelijk voor het onderwijs en leerplicht, leerlingenvervoer, psychische hulpverlening, sport, etc. Gevraagd wordt vanuit deze verantwoordelijkheden mee te denken over (beleids-)uitvoering en dit met alle betrokken partijen af te stemmen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen het vakgebied vluchtelingen en statushouders bij een gemeente;
3. Uiterlijk beschikbaar per 21 oktober 2024 voor minimaal 8 uur per week;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de opvang van Oekraïense vluchtelingen;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur binnen het vakgebied vluchtelingen en statushouders bij een gemeente; (50 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de opvang van Oekraïense vluchtelingen; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke- en bewoners-communicatie (duidelijk weergeven in het CV middels een toelichting/voorbeeld). (20 punten)
Competenties
Je bent een teamspeler met een gezonde dosis humor;
Je bent zorgvuldig in het administreren en registeren van je werk;
Je houdt goed overzicht, bewaakt voortgang en stuurt op concreet en snel resultaat;
Doorzettingskracht bij weerstand, het vermogen om op te schalen als dit nodig.
Je hebt inzicht en sensitiviteit voor maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.
Functieschaal
Deze functie is niet ingedeeld in de formatie van de gemeentelijke organisatie. Indicatief is functieschaal 10.
Fee externe partij
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: beperkt
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 11 oktober 2024. De . kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.