thumbnail
thumbnail

Projectleider implementatie Omgevingsloket

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 mei 2023

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Het Omgevingsloket Alphen aan den Rijn verzorgt het traject voor initiatiefnemers in de scope van de Omgevingswet. Zij variëren van inwoners met een once in a lifetime vraag over de uitbreidingsmogelijkheden van hun bovenverdieping tot en met de professionele projectontwikkelaars die deelnemen in de gebiedsontwikkeling van bv de Gnephoek, inclusief de betrokken belanghebbenden.

Je opereert in samenwerking met de betrokken teams van het Klantcontactcentrum, Vergunningen Veiligheid & Inspectie, Projectmanagement Gebiedsontwikkeling, Ontwikkeling Leefomgeving en Duurzaamheid & Economie. In de opstartfase werk je ook nauw samen met de programmamanager Omgevingswet en het programmateam. Waar nodig werk je samen met andere teams in de organisatie.

Je stelt een projectteam voor de implementatie samen en organiseert het ‘loketteam’. De bezetting van het Omgevingsloket moet gaan bestaan uit een multidisciplinair team van medewerkers uit de meest betrokken basisteams die ‘dienst draaien’ in het omgevingsloket.

Opdracht
Als Projectleider implementatie Omgevingsloket Alphen aan den Rijn organiseer je de toegang en een soepel proces voor initiatiefnemers, belanghebbenden en de organisatie binnen de scope van de Omgevingswet.

Dat behelst het:

  • oplijnen van de diverse communicatiekanalen;

  • het verzorgen van de externe voorlichting;

  • het categoriseren en registeren van vragen en zaken;

  • het routeren naar de uiteindelijke behandelaren in de betrokken teams;

  • het faciliteren van het de integrale advisering aan intake- en omgevingstafel;

  • het monitoren van dit proces voor dienstverlening, bedrijfsvoering en beleidscyclus en

  • de interne communicatie over de ontwikkeling van het Omgevingsloket.

Je bent verantwoordelijk voor het initieel opzetten van het Omgevingsloket Alphen, dus het implementeren van het dienstverleningsconcept, het team en het bedrijfsproces met de bovengenoemde onderdelen. Streven is om per oktober 2023 een eerste basis in werking te hebben om het loket daarna fasegewijs verder uit te bouwen voor de inwerkingtreding van de Omgevingswet per 1 januari 2024. Daarbij bewaak je voortgang, kwaliteit en informatievoorziening. Daarnaast zorg je voor borging en continue verbetering in de organisatie. Voor de diverse onderdelen is kennis grotendeels aanwezig in de organisatie. Je maakt de capaciteit inzichtelijk die nodig is voor de structurele bezetting van het Omgevingsloket.

Met jouw proactieve en resultaatgericht houding, je vermogen om te verbinden en je aantoonbare kennis van dienstverlening, informatievoorziening, veranderkunde en affiniteit met de Omgevingswet wil jij bijdragen aan een vraaggerichte en effectieve gemeente en de professionalisering van de organisatie. Ervaring bij een gemeente is een pre.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare werkervaring met sturing geven aan verandering binnen een overheidsorganisatie;

  2. Aantoonbare werkervaring met dit (loket) dienstverleningsconcept en bijbehorende informatievoorziening;

  3. Aantoonbare kennis blijkend uit werkervaring en/of opleiding van de Omgevingswet.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbaar Hbo werk- en denk niveau (blijkend uit een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau en/ of minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met veranderkunde en het implementeren van een teams-overstijgende organisatieontwikkeling (30 punten);

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider (25 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (15 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht

  • Samenwerken

  • Verbindend

  • Zelfstandig

  • Proactief

  • Oplossingsgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 juni en/of vrijdag 9 juni 2023 van 9.00 uur tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider implementatie Omgevingsloket die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.