Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
18 jun 2024Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
De functie maakt onderdeel uit van het Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. We zorgen vanuit dit team voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein. Dat doen we met ca. 20 collega’s. Voor het thema handhaving is binnen JZI-Ruimte een specifiek adviesteam georganiseerd.
Opdracht
Juridische advisering op het gebied van bestuursrechtelijke handhaving en algemene juridische advisering binnen de gemeentelijke (crisis)organisatie.
Als jurist handhaving adviseer je aan de vakinhoudelijke (bouw)toezichthouders, vergunningverleners en beleidsmedewerkers, je helpt besluiten opstellen, je denkt tactisch mee, je vertegenwoordigt de Gemeente Alphen aan den Rijn in bezwaar en beroep en je voert gesprekken met overtreders als het gaat op het traject van rechtsbescherming. Vanzelfsprekend ben je thuis in de recente wetgeving zoals de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging.
Daarnaast groei je toe naar c.q. of zet de eerste stappen als lid van de crisisorganisatie. Als jurist in die crisisorganisatie ben je breed inzetbaar op tal van juridische onderwerpen, ook op dit onderwerp help je mee besluiten opstellen, denk je vanuit een strategisch oogpunt mee en vertegenwoordig je ook de Gemeente in bezwaar en beroep.
In een veranderende omgeving weet jij jouw daadkracht, deskundigheid en klantgerichtheid te combineren met flexibiliteit, resultaatgerichtheid en een pragmatische insteek. Daarbij weet je nieuwe vraagstukken met lef en verantwoordelijkheidsgevoel op te lossen en je gaat daarin graag de samenwerking aan. Als geen ander ben je breed georiënteerd en dat is ook wat je zoekt in een opdracht.
Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie. Integer handelen is voor jou vanzelfsprekend.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in juridische richting;
2. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering binnen een politiek-bestuurlijke organisatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Afgeronde juridische opleiding op het gebied van noodmaatregelen, de Wet kwaliteitsborging en/of de Omgevingswet (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch adviseur binnen een 100.000+ gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering op bestuursrechtelijke handhaving (30 punten).
Competenties
Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
Flexibel;
Klantgericht
Resultaatgericht;
Analytisch;
Besluitvaardig;
Goed prioriteiten kunnen stellen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Hybride werken behoort tot de mogelijkheden.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in de ochtend op maandag 24 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).