Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coördinator helpdesk Geldzaken

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 36 uur Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 tot 36 uur

Publicatiedatum:

3 aug 2022

Organisatie
De Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn - met alle stedelijke voorzieningen - of juist in één van de kernen - met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan onze bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.


Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners. Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Het Serviceplein                                                                                                                             
De afdeling Serviceplein staat voor excellente, integrale en laagdrempelige dienstverlening rond werk, inkomen, welzijn, scholing en zorg aan inwoners die ondersteuning nodig hebben zodat ze beter kunnen participeren in onze gemeente. Er werken ongeveer 125 mensen op de afdeling bij verschillende vakdisciplines. Deze vakdisciplines zijn ondergebracht in 5 multidisciplinaire teams die wijkgericht werken. De teamleiders sturen de vakdisciplines aan, en faciliteren het wijkgericht werken van de multidisciplinaire teams. Wij investeren in onze mensen en systemen om de dienstverlening effectief en efficiënt uit te voeren. De medewerkers worden daarbij uitgedaagd om ook buiten de lijnen te kleuren, om maatwerk te leveren waar dat kan en wenselijk is. Dat betekent dat zij samen met bewoners en organisaties naar oplossingen zoeken.

Opdracht
Binnen team Geldzaken kennen wij drie processen: Helpdesk Geldzaken, schuldhulpverlening intakefase en vroegsignalering en preventie.
Voor het onderdeel Helpdesk Geldzaken en Preventie zijn wij op zoek naar een coördinator. Momenteel zijn er 2 coördinatoren, maar vanwege aankomende grote projecten zijn er extra uren voor coördinatie nodig. Er is ook een kwaliteitsmedewerker binnen het team aanwezig. De hoofdtaak ligt dus bij de coördinatie Helpdesk Geldzaken en Preventie, maar er kan ook gevraagd worden om bij te springen bij de andere processen, zoals uitvoerende werkzaamheden (balie Helpdesk Geldzaken, adviesgesprekken voeren)
Naast de dagelijks coördinatie staan er voor de komende periode in ieder geval de volgende onderwerpen op de planning:

  • Chatfunctie helpdesk Geldzaken implementeren

  • Meer bekendheid geven aan de Helpdesk Geldzaken bij ketenpartners

  • Budgetcoaching proces en werkwijze verder uitwerken

  • Preventieplan (verder) uitwerken en implementeren

De functie verenigt verschillende rollen in zich en jij bent de persoon die:

  • Oog heeft voor de groepsdynamiek en hierin kan sturen, reflecteren en coachen.

  • Draagvlak creëert binnen het team bij het werken binnen de visie, het uitdragen van de visie en het doorvoeren van veranderingen.

  • Gedreven is en gericht op kwaliteitsverbetering en uniformiteit van werken.

  • Een verbinder is tussen de verschillende disciplines en spelers, zowel intern binnen het Serviceplein als extern.

  • Een pragmatische insteek heeft en zaken concreet oppakt, zoals roosters, werkafspraken, werkinstructies etc.

  • Bewezen vaardigheden heeft in gespreksvoering met burgers waarbij sprake is van veel emotie en moeilijk te hanteren gedrag.

  • Je hebt een klantgerichte instelling en bent gericht op samenwerking.

  • Je bent integer en gaat graag mee in veranderingen die de kwaliteit van de organisatie en het werk ten goede komen. Je hebt de juiste motivatie en creativiteit om te komen tot goede prestaties.

  • Kwaliteit staat bij jou hoog in het vaandel, wat zich vertaalt in het denken in kansen en mogelijkheden om verder te kunnen verbeteren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator Schuldhulpverlening.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring als coördinator binnen Schuldhulpverlening bij een gemeente (25 punten);
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD, MWD en pedagogiek (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening bij een gemeentelijke instelling (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van projecten (5 punten).

 Competenties

  • Stressbestendig;

  • Accuraat;

  • Balans tussen ziel en zakelijkheid kunnen behouden;

  • Goed kunnen samenwerken;

  • Proactieve houding ;

  • Geconstateerde problemen en hindernissen kunnen omzetten in oplossingen;

  • Grenzen durven stellen

  • Assertief 

  • Flexibel

Functieschaal/uurtarief
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, medewerker beleidsuitvoering II.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
Maximaal 5 kandidaten.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg met de kandidaat gepland. De gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 15 augustus 2022.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.