Contractbeheerder Jeugdhulp

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 mei 2025

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Je hebt een ondersteunende en signalerende rol waarbij je strak stuurt op kwaliteitsbehoud. Verschillende (administratieve) processen met betrekking tot de jeugdhulp komen bij jou samen.

Per 1 januari 2024 is de gemeente Alphen aan den Rijn het anders gaan doen. Kwalitatief goede en voor de gemeente betaalbare jeugd- en gezinshulp realiseren. Jeugd- en gezinshulp die dichtbij geboden wordt, resultaatgericht is en passend bij de hulpvraag. Wij kopen dan gespecialiseerde jeugdhulp lokaal in (Open House) en worden tevens ‘toegang’ tot specialistische jeugdhulp.

In deze rol ondersteun jij de contractmanagers in het beheren van de contracten en de daarin vastgelegde afspraken. Middels administratieve ondersteuning maak je de (financiële) afspraken inzichtelijk en behoudt jij oog op de kwaliteit van de geleverde diensten door onze partners.

Op basis hiervan adviseer je richting de contractmanager ten aanzien van mogelijke acties of opvallend heden. Je speelt dus en rol belangrijke rol bij contract- en leveranciersevaluaties.

Enkele van jouw taken worden:

  • Vastleggen van contractinformatie en afspraken. Je verzamelt data binnen het contract waarmee je monitort op o.a. de bestedingsruimte, kwaliteitsaspecten, resultaten van de ingezette jeugdhulp, cliënttevredenheid.

  • Je controleert de juistheid van de declaraties door de jeugdhulpaanbieders en of ze zich houden aan de afspraken over de financiële verantwoording.

  • Je signaleert en registreert afwijkingen en onderzoekt de achtergrond daarvan

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met contractbeheer binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring binnen het sociale domein;
4. Uurtarief maximaal € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
5. Aantoonbare kennis van de Jeugdwet;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met zorgadministratie;
7. Aantoonbare werkervaring bij een van de gemeenten in de regio Holland Rijnland in de afgelopen 2 jaar.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met crediteurenadministratie; (25 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met debiteurenadministratie; (15 punten)
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van een team binnen het sociaal domein; (30 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met Key2Finance; (10 punten)
12. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet. (20 punten)

Competenties

  • Nauwkeurig;

  • Stressbestendig;

  • Flexibel;

  • Klantgericht;

  • Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag – vrijdag (werkdagen zijn in overleg)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update vragen:
Vraag: Kan deze eis worden aangepast naar eventueel wens: 7. Aantoonbare werkervaring bij een van de gemeenten in de regio Holland Rijnland in de afgelopen 2 jaar? Is er een bekende kandidaat voor de rol?
Antwoord: Deze eis is bewust als knock-outcriterium opgenomen, omdat kennis van en ervaring met de specifieke context, werkwijze en dynamiek van gemeenten binnen onze regio essentieel is voor het goed en snel kunnen uitvoeren van de opdracht. Gezien de aard van de opdracht verwachten wij dat de opdrachtnemer vanaf de start effectief kan opereren binnen het bestaande netwerk en snel kan schakelen met interne en externe partners. Het ontbreken van deze ervaring zou leiden tot een langere inwerkperiode en minder directe toegevoegde waarde binnen de looptijd van de opdracht. Het wijzigen van deze eis naar een wens zou afbreuk doen aan het belang dat wij hechten aan deze specifieke voorkennis. Om die reden blijft dit criterium gehandhaafd als eis. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.