Begindatum:
1 sept 2024Einddatum:
28 feb 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 aug 2024Dim consulent
Start: 1 september 2024 | 6 maanden met optie tot verlenging | 32-36 uur per week
Van het ondersteunen van burgers en collega's tot het meesterlijk regisseren van Woo-verzoeken!
ABG-gemeenten. Helemaal jouw werk!
Bij ons doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Wij zijn een organisatie die maar liefst werkt voor drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Hiermee onderscheiden we ons in de markt; één ambtelijke organisatie waaronder de drie gemeenten zelfstandig blijven. Dat brengt een extra dynamiek met zich mee! Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen. Iedereen die je nodig hebt bereikbaar en benaderbaar. Daarnaast nodigen we je graag uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.
Wat ga je doen?
Bij ons heb je een dynamische en verbindende rol! Je bent de go-to persoon voor zowel burgers als collega’s die op zoek zijn naar informatie. Samen met de Woo-coördinator vorm je een topteam dat zorgt voor transparantie en openheid binnen de organisatie. Jouw expertise maakt het verschil, en door jouw inzet voelt iedereen zich gehoord en geholpen.
Je helpt burgers en collega’s met informatieverzoeken en begeleidt Woo-verzoeken van start tot finish, in samenwerking met de Woo-coördinator. Je hebt contact met de indiener, betrokken afdelingen en juristen bij complexe zaken. Daarnaast creëer je bewustwording onder collega’s over het belang van goede registratie en vindbaarheid van informatie. Zo ondersteun, begeleid en adviseer je je collega's dagelijks.
Gelukkig sta je er niet alleen voor. Samen met je collega's zorg je voor zowel de passieve als actieve openbaarmaking volgens de Woo, en werk je nauw samen met het cluster DIM om alles goed te registreren. Kortom, een uitdagende en voldoening gevende rol waar je echt het verschil kunt maken!
Over ons
Laten we eerst een kijkje nemen bij de afdeling waar jij straks gaat schitteren! De afdeling Informatie, Innovatie en ICT (I3) is een bruisende club van ruim 40 collega's, verdeeld over drie clusters: Basisregistratie en Belastingen, Gegevensmanagement, en Digitaal Informatiemanagement (DIM). Jij gaat deel uitmaken van het dynamische DIM-cluster, waar je samenwerkt met ongeveer 15 collega's.
Op maandagen komt het hele team samen op kantoor wat ideaal is voor verbinding en het leren van elkaar! Bij ons vind je een professionele, maar informele werkomgeving waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. We denken graag met je mee en ondersteunen je in je groei!
Nu over jou!
Je weet als geen ander hoe zaaksystemen werken en hoe je zaakgericht werkt. Hierin denk je altijd procesgericht. Klantgerichtheid en sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, zitten in je DNA. Zelfstandig aan de slag of samenwerken met een team? Jij voelt je in beide situaties als een vis in het water. Bovendien ben je resultaatgericht en geef je advies alsof het je tweede natuur is. Deze kwaliteiten vormen een goede combinatie met jouw inzicht in informatievoorziening!
En verder?
Je hebt minimaal MBO+/HBO-werk en denkniveau, bij voorkeur in de richting van informatiehuishouding.
Als je ervaring hebt met de Wet Open Overheid (Woo), is dat mooi meegenomen, maar geen probleem als je dat niet hebt.
Je bent 32-36 uur per week beschikbaar.
Eisen
Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex WestBrabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen. De kosten zijn voor rekening van de leverancier/kandidaat.
Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
Wensen
Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.