thumbnail
thumbnail

Projectleider Duiven en Westervoort financieel gezond

Koning Willem-Alexanderplein 1, 6921 ES Duiven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 135,00
Gemiddeld 20 uur per week Gelderland

Begindatum:

1 mei 2024

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

Gemiddeld 20 uur per week

Publicatiedatum:

19 mrt 2024

Opdracht omschrijving
1Stroom is de ambtelijke werkorganisatie van de gemeente Duiven en Westervoort.

De gemeenten Duiven en Westervoort staan de komende jaren beide voor een enorme financiële opgave. Als gevolg van de te verwachten tekorten op de uitkeringen uit het gemeentefonds (‘ravijnjaar’) en stijgende kosten in het sociaal domein is het beeld op dit moment dat er, zonder extra tegemoetkomingen vanuit het Rijk, vanaf het jaar 2025 geen sluitende begrotingen gepresenteerd kunnen worden. Derhalve is een project in gang gezet dat er voor moet zorgen dat beide gemeenten ook in de komende jaren weer kunnen spreken van een financieel gezonde gemeente. Voor dit traject wordt een projectleider gezocht die bij voorkeur per direct en uiterlijk 1 mei kan starten (werkzaamheden worden nu tijdelijk waargenomen).

Zie voor verdere context de bijlage Duiven en Westervoort financieel gezond 2026

Verantwoordelijkheden

  • Opstellen plan van aanpak op basis van beschikbare opdrachtomschrijving

  • Coördineren en vorm geven van het project;

  • Aanspreekpunt voor het project voor zowel ambtelijke organisatie alsmede voor bestuur;

  • Kritisch/constructief meedenken bij aangeleverde voorstellen

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2024 en zo mogelijk eerder tot en met september 2025 voor gemiddeld 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het coördineren van complexe projecten.

  • Kennis van en werken in/voor gemeenten is voor dit proces een vereiste.

  • De opgedane ervaring is in brede zin opgedaan en is niet beperkt tot een specifiek beleidsveld.

  • Kennis van, en ervaring met, gemeentefinanciën is vereist. Deze ervaring moet blijken uit het ingediende CV en/of een beschrijving.

  • Afgeronde HBO of WO opleiding in een relevante studierichting.

Wensen

  • De gemeente zoekt een allrounder, iemand met kennis van, en ervaring met, complexe projecten met een sterke financiële component in een complexe, bestuurlijke omgeving. Iemand die zelfstandig kan afstemmen met stakeholders met oog voor het bestuurlijke speelveld. Beschrijf een project waarbij je hebt laten zien deze elementen goed te beheersen. Dit onderdeel wordt beoordeeld en voorzien van een score. - Je beschrijving laat zien dat je alle bovenstaande elementen uitstekend beheerst scoort 5 punten. - Je beschrijving laat zien dat je de meeste bovenstaande elementen beheerst scoort 3 punten. - Je beschrijving laat zien dat je enkele bovenstaande elementen beheerst scoort 0 punten. (50%)

  • Je hebt een duidelijke visie op de opgave. Beschrijf welke kansen en risico's je ziet en hoe je die gaat gebruiken/voorkomen/beheersen. Dit onderdeel wordt beoordeeld en voorzien van een score. - Je aanpak/visie is helder en aansprekend en sluit aan op de doelstelling van de gemeenten voor deze opdracht. - Je aanpak/visie sluit deels aan op de doelstelling van de gemeenten voor deze opdracht. - Je aanpak/visie sluit onvoldoende of niet aan op de doelstelling van de gemeenten voor deze opdracht scoort 0 punten en kan alsnog tot uitsluiting van de verdere procedure leiden. (50%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Projectleider Duiven en Westervoort financieel gezond die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.