thumbnail
thumbnail
Allround Communicatieadviseur

Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Communicatie
Sluit vandaag
€80
28 Noord-Holland

Publicatiedatum:

19-09-2022

Sluitingsdatum:

27-09-2022

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Omschrijving van de opdracht

Organisatie
De gemeente Wijdemeren is schitterend! Een uniek stukje Nederland in Gooi & Vecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen te midden van de prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon van de Oostelijke Vechtplassen. De ambtelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de afdeling Bedrijfsvoering zijn diverse teams ondergebracht, waaronder het team HR en Communicatie.

Wat ga je doen?
Onze maatschappelijke opgaven worden steeds uitdagender en de organisatie is sterk in beweging. We zoeken nieuwsgierige doorzetters die zich op eigen wijze inzetten voor de organisatie en met passie bijdragen aan de samenleving op het gebied van ruimtelijke ordening, de omgevingswet, toerisme en recreatie.

Met drie communicatiecollega’s werk je aan de communicatieopgaven van de gemeente. Je bent de 1e communicatieadviseur voor de afdeling Omgeving, waaronder ook het Dorpenbeleid valt. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de communicatie van de onderwerpen binnen de portefeuille van twee wethouders. Als gemeente staan we graag in verbinding met onze omgeving. Het college voert persgesprekken, hierbij ben jij aanwezig. Deze gesprekken vinden altijd plaats op de woensdag. 

Je adviseert bestuurders en collega’s over welke communicatie-aanpak het beste helpt om de gewenste effecten in de samenleving te bereiken. Je maakt met inhoudelijke collega’s stakeholderanalyses, je analyseert de communicatie-opgave en zet de juiste strategieën in. Naast de advieskant, ben je hands-on bezig. Je schrijft of redigeert pers- en nieuwsberichten, plaatst posts op social media, schrijft artikelen voor het weekblad en redigeert bewonersbrieven. Je coördineert producties in samenwerking met externe bureaus, beheert de social mediakanalen en onderhoudt contacten met de pers. Als er een crisis is, draai je mee in het crisisteam van de gemeente of de regio.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het werken in een team van 2 tot 6 personen (benoem dit duidelijk in het cv.);
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het fysieke domein binnen een overheidsorganisatie;
4. Maximaal uurtarief van € 80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Communicatieadviseur in de afgelopen 7 jaar binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Communicatieadviseur binnen het fysieke domein (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inzetten van Social Media kanalen bij campagnes en Overheidscommunicatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
8. Fysiek aanwezig op in elk geval de woensdag en een nog nader te bepalen dag (20 punten).

Competenties

  • Initiatief;

  • Verantwoordelijk;

  • Creatief;

  • Enthousiast. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken worden gehouden op vrijdag 30 september 2022 tussen 10.00 uur en 12.00. De gesprekken vinden plaats op locatie. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 29 september 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Allround Communicatieadviseur die deze organisatie zoekt?