Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Allround Communicatieadviseur

Gemeente Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€80 28 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

19 sept 2022

Omschrijving van de opdracht

Organisatie
De gemeente Wijdemeren is schitterend! Een uniek stukje Nederland in Gooi & Vecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen te midden van de prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon van de Oostelijke Vechtplassen. De ambtelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de afdeling Bedrijfsvoering zijn diverse teams ondergebracht, waaronder het team HR en Communicatie.

Wat ga je doen?
Onze maatschappelijke opgaven worden steeds uitdagender en de organisatie is sterk in beweging. We zoeken nieuwsgierige doorzetters die zich op eigen wijze inzetten voor de organisatie en met passie bijdragen aan de samenleving op het gebied van ruimtelijke ordening, de omgevingswet, toerisme en recreatie.

Met drie communicatiecollega’s werk je aan de communicatieopgaven van de gemeente. Je bent de 1e communicatieadviseur voor de afdeling Omgeving, waaronder ook het Dorpenbeleid valt. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de communicatie van de onderwerpen binnen de portefeuille van twee wethouders. Als gemeente staan we graag in verbinding met onze omgeving. Het college voert persgesprekken, hierbij ben jij aanwezig. Deze gesprekken vinden altijd plaats op de woensdag. 

Je adviseert bestuurders en collega’s over welke communicatie-aanpak het beste helpt om de gewenste effecten in de samenleving te bereiken. Je maakt met inhoudelijke collega’s stakeholderanalyses, je analyseert de communicatie-opgave en zet de juiste strategieën in. Naast de advieskant, ben je hands-on bezig. Je schrijft of redigeert pers- en nieuwsberichten, plaatst posts op social media, schrijft artikelen voor het weekblad en redigeert bewonersbrieven. Je coördineert producties in samenwerking met externe bureaus, beheert de social mediakanalen en onderhoudt contacten met de pers. Als er een crisis is, draai je mee in het crisisteam van de gemeente of de regio.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het werken in een team van 2 tot 6 personen (benoem dit duidelijk in het cv.);
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het fysieke domein binnen een overheidsorganisatie;
4. Maximaal uurtarief van € 80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Communicatieadviseur in de afgelopen 7 jaar binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Communicatieadviseur binnen het fysieke domein (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inzetten van Social Media kanalen bij campagnes en Overheidscommunicatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
8. Fysiek aanwezig op in elk geval de woensdag en een nog nader te bepalen dag (20 punten).

Competenties

  • Initiatief;

  • Verantwoordelijk;

  • Creatief;

  • Enthousiast. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken worden gehouden op vrijdag 30 september 2022 tussen 10.00 uur en 12.00. De gesprekken vinden plaats op locatie. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 29 september 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.