Begindatum:
11 aug 2025Einddatum:
1 mei 2026Uren per week:
16 - 24Publicatiedatum:
1 jul 2025De gemeente zoekt een ervaren en stevige communicatieadviseur die het bestuur goed ondersteunt. Jij weet wat er speelt in de organisatie en in de samenleving. En je kunt dit begrijpelijk uitleggen aan inwoners. Je gaat aan de slag binnen het fysieke domein. Denk aan onderwerpen als wonen, ruimtelijke ontwikkeling en duurzaamheid.
Verantwoordelijkheden:
Geeft communicatieadvies aan bestuur, management en collega's;
Vertaalt beleid en plannen naar begrijpelijke informatie voor inwoners;
Stelt communicatieplannen op en voert ze uit;
Schrijft heldere persberichten, nieuwsberichten en berichten voor sociale media;
Hebt contact met de pers;
Werkt mee aan de communicatiestrategie van de organisatie;
Draait mee in de crisiscommunicatie als dat nodig is.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadvsieur binnen een gemeentelijke organisatie
Uiterlijk beschikbaar per 11 augustus voor 16-24 uur per week;
Per 1 september beschikbaar voor 24 uur per week;
Foutloos Nederlands sprekend en schrijvend.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur binnen een gemeentelijke organisatie (5 punten);
Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuur en management binnen een gemeente (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het vertalen van beleid naar begrijpelijke en toegankelijke communicatie voor inwoners (25 punten);
Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein (Wonen / RO) (20 punten);
Uurtarief maximaal 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk en Fee (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met perscontacten en crisiscommunicatie (10 punten).
Je denkt mee en vooruit;
Je werkt nauwkeurig en gestructureerd;
Je schakelt makkelijk tussen strategie en uitvoering;
Je werkt zelfstandig maar ook goed samen;
Je kunt goed omgaan met druk en onverwachte situaties;
Je bent hands-on en pakt door;
Je bent flexibel in je inzet gedurende de week;
Je kunt complexe onderwerpen eenvoudig uitleggen;
Je maakt makkelijk contact en bent toegankelijk;
Je hebt oog voor wat inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners nodig hebben.
Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Neder-Rijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Team
Binnen team Communicatie en je werkt samen met drie communicatieadviseurs, een communicatiespecialist en twee communicatiemedewerkers. Als team zorgen jullie dat collega’s goed en zelfstandig kunnen communiceren. Jullie doel: blije inwoners!
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025 tussen 13.00 en 14:30 uur.
LET OP: Het verzoek rekening te houden met deze gespreksdatum en tijd. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025 tussen 13.00 en 14:30 uur. LET OP: Het verzoek rekening te houden met deze gespreksdatum en tijd. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rhenen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Rhenen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”