Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

WOO coördinator

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 36 Friesland

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

De vakgroep Gegevensmanagement omvat alle activiteiten die ervoor zorgen dat het waterschap op het juiste moment beschikt over de juiste gegevens van de juiste kwaliteit. Voorbeelden van deze activiteiten zijn: het beheer van de gegevenscatalogus, de inrichting van het dataplatform, werken onder data-architectuur, uitvoering van gegevensbeheer, gegevensinwinning van assets, kwaliteitsmanagement, beheer van basisregistraties en informatiebeheer.

Woo-coördinator (Wet open overheid)
Binnen het team Informatiebeheer zorg je als Woo-coördinator voor een tijdige en correcte afhandeling van alle Woo-verzoeken. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de aanvrager en coördineert het gehele proces van communicatie en procesbewaking tussen de vakafdelingen, de Woo-jurist en de aanvrager. Daarbij houd je overzicht op het aantal verzoeken, inventariseer je knelpunten en kansen, en rapporteer je aan de recordmanager.

Ook coördineer je de verplichte actieve openbaarmaking van documenten. Door deze verplichting ligt het zwaartepunt van de functie op het afhandelen van Woo-verzoeken en het organiseren van de actieve openbaarmaking.

Daarnaast draag je als Woo-coördinator bij aan het verder vormgeven en professionaliseren van de informatiehuishouding. Je stelt visie, beleid en procedures op voor informatie- en recordmanagement en vertaalt vakspecifieke onderwerpen en ontwikkelingen naar duidelijke, bruikbare adviezen.

Verantwoordelijkheden:

  • Coördineren van de Woo-verzoeken.

  • Coördineren van de actieve openbaarmaking van documenten.

  • Onderzoeken en voorstellen doen hoe we processen slimmer en efficiënter kunnen inrichten.

  • Bijdragen aan het verder op orde brengen van de informatiehuishouding.

 Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 9 juni 2025 tot 31 december 2026 voor (gemiddeld) 36 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 3 juni 2025. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. Het maximale uurtarief is € 95,-

  2. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  3. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo-opleiding.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met coördineren en procesbegeleiding binnen een overheidsorganisatie.

  5. De aangeboden kandidaat heeft kennis van relevante wet- en regelgeving (Woo, Archiefwet).

Wensen

  1. De aangeboden kandidaat kan zelfstandig complexe WOO verzoeken van a tot z afhandelen, inclusief zoeken, structureren, anonimiseren en publiceren.
    50 %

  2. De aangeboden kandidaat is communicatief vaardig waardoor het proces van aanvraag tot het informeren van het bestuur in goede banen wordt geleid.
    30 %

  3. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met optimaliseren van een gegevenshuishouding, inclusief kwaliteitsbewaking.
    20 %

Aanvullende informatie

  • Zelfstandige professionals (zzp'ers) zonder eigen besloten vennootschap (B.V.) die in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich aan te melden via een erkend detacheringsbedrijf dat de offerte indient. Offertes die door zzp'ers zelf worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

  • De op te geven prijzen en tarieven zijn volledig ('all-in'), dat wil zeggen dit bedrag is inclusief de administratieve handelingen, materiaalkosten, kapitaalslasten, verzekeringen, reiskosten, reistijd, brandstofkosten, personeelskosten en overige werkzaamheden die in deze aanbesteding zijn aangegeven, echter exclusief btw.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.