programma-ondersteuner

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Sluit over 13 dagen
85 20-24 Friesland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

11 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Aanleiding

In het IJsselmeergebied komen vele opgaven samen. Het combineren van al deze opgaven op het gebied van water en ruimte in het gebied dwingt ons na te denken over de samenhang en maakt regie en samenwerken noodzakelijk. Het Platform IJsselmeergebied is de organisatie van waaruit de regie en samenwerking wordt georganiseerd. 

Deze organisatie wordt opgezet vanuit het programmabureau. Ten dienste van het programmabureau IJsselmeergebied zoeken wij een programma-ondersteuner.

Taken en samenstelling programmabureau

Het programmabureau geeft leiding aan de inhoudelijke sporen en het omgevingsmanagement dat nodig is om het Platform IJsselmeergebied te ondersteunen in het borgen van de functionaliteit en waarden van het IJsselmeergebied. Het programmabureau draagt zorgt voor een jaarlijkse planning en begroting voor het komende jaar en voert in het huidige jaar de geplande activiteiten uit binnen de daarvoor beschikbare middelen. Het programmabureau legt hiervoor verantwoording af aan het directeurenoverleg (DOIJ) en het Bestuurlijk Platform (BPIJ). 

Het programmabureau borgt de integrale aanpak van alle vraagstukken en de samenwerking volgens de uitgangspunten die bestuurlijk zijn vastgelegd. Het programmabureau vormt de inhoudelijke, organisatorische en procesmatige verbinding tussen de verschillende werksporen.

De inhoudelijke werksporen komen samen in het Trinteloverleg, wat een inhoudelijke agenda kent (uitwisselen kennis, borgen integraliteit) en een voorbereidende taak voor het DOIJ en BPIJ heeft.

Het programmabureau bestaat uit een directeur, de trekkers van de inhoudelijke teams (4), de trekker van het team Kennis, Samenwerking en Communicatie, een programmabeheerser, een communicatiemedewerker en een programmaondersteuner. 

Het programmabureau is een tijdelijk bureau. De programmaondersteuner is daarmee ook een tijdelijke functie, die uiterlijk eindigt bij het afronden van de looptijd van de samenwerkingsovereenkomst in 2028.  

De opdracht bestaat uit:

  • Organisatie en verslag van Bestuurlijk Platform IJsselmeergebied (3 tot 5x per jaar)

  • Organisatie en verslag van Regionaal Overleg IJsselmeergebied (5-10 x per jaar)

  • Organisatie en verslag van Directeurenoverleg IJsselmeergebied (5-6 x per jaar)

  • Organisatie en verslag van Trinteloverleg (8 tot 10 x per jaar)

  • Ondersteunen DPIJ in vierwekelijkse vergaderingen, bijhouden activiteitenlijst

  • Ondersteunen inhoudelijke teams in organisatie van bijeenkomsten

Met organisatie en verslag wordt bedoeld: datum prikken, locatie organiseren, uitnodiging versturen, reminder versturen, deelnemerslijst bijhouden, aanwezig zijn en verslag maken. Ook het up-to-date houden van de deelnemerslijsten van genoemde overleggen is onderdeel van de taak.

NB: alle overleggen voor het jaar 2026 zijn al bekend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met watervraagstukken in relatie tot ruimtelijke ontwikkeling.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in context van ambtelijke en bestuurlijke samenwerking en afstemming.

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in organisatie en verslag.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een netwerk in het gebied;

  • De aangeboden kandidaat heeft basiskennis en ervaring op het gebied van integraal waterbeheer en/of ruimtelijke ordening;

  • De aangeboden kandidaat heeft enkele jaren werkervaring bij de overheid;

  • Voor herkenbaarheid en aanspreekbaarheid is het een pre dat 1 persoon de taken uitvoert (dus geen team) – ondersteunende backoffice is een pre.

Competenties

  • De aangeboden kandidaat heeft een proactieve houding en toont betrokkenheid. Hij of zij is reflectief, ook naar zichzelf, kan goed relativeren en staat stevig in zijn of haar schoenen. Deze eigenschappen worden tijdens het gesprek getoetst;

  • De aangeboden kandidaat is een teamspeler, resultaat- en klantgericht en beschikt over goede contactuele, schriftelijke en sociale vaardigheden. Dit wordt tijdens het gesprek getoetst.

Organisatie en team

Het Platform IJsselmeergebied is de organisatie van waaruit de regie en samenwerking wordt georganiseerd. Deze organisatie wordt opgezet vanuit het programmabureau.

Het programmabureau geeft leiding aan de inhoudelijke sporen en het omgevingsmanagement dat nodig is om het Platform IJsselmeergebied te ondersteunen in het borgen van de functionaliteit en waarden van het IJsselmeergebied. Het programmabureau draagt zorgt voor een jaarlijkse planning en begroting voor het komende jaar en voert in het huidige jaar de geplande activiteiten uit binnen de daarvoor beschikbare middelen. Het programmabureau legt hiervoor verantwoording af aan het directeurenoverleg (DOIJ) en het Bestuurlijk Platform (BPIJ). Het programmabureau borgt de integrale aanpak van alle vraagstukken en de samenwerking volgens de uitgangspunten die bestuurlijk zijn vastgelegd. Het programmabureau vormt de inhoudelijke, organisatorische en procesmatige verbinding tussen de verschillende werksporen.

De inhoudelijke werksporen komen samen in het Trinteloverleg, wat een inhoudelijke agenda kent (uitwisselen kennis, borgen integraliteit) en een voorbereidende taak voor het DOIJ en BPIJ heeft.

Het programmabureau bestaat uit een directeur, de trekkers van de inhoudelijke teams (4), de trekker van het team Kennis, Samenwerking en Communicatie, een programmabeheerser, een communicatiemedewerker en een programmaondersteuner.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken zijn op 30 november 2025 in de ochtend.

Gesprek

Als inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hierboven te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Het programmabureau is een tijdelijk bureau. De programmaondersteuner is daarmee ook een tijdelijke functie, die uiterlijk eindigt bij het afronden van de looptijd van de samenwerkingsovereenkomst in 2028.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Uurtarief
De op te geven prijzen en tarieven zijn volledig ('all-in'), dat wil zeggen dit bedrag is inclusief de administratieve handelingen, materiaalkosten, kapitaalslasten, verzekeringen, reiskosten, reistijd, brandstofkosten, personeelskosten en overige werkzaamheden die in deze aanbesteding zijn aangegeven, echter exclusief btw.

VOG
Als uw kandidaat geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet de kandidaat een verklaring omtrent gedrag inleveren.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 november 2025 tot en met 31 december 2026 voor (gemiddeld) 20 tot 24 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever).

De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Optie tot verlenging: Ja, 4 x 3 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur