Begindatum:
3 nov 2025Einddatum:
30 jan 2026Publicatiedatum:
8 okt 2025Vanwege ziekte van de huidige teammanager zoeken wij op korte termijn een tijdelijke teammanager, die de komende periode de dagelijkse aansturing van het team Uitvoering Sociaal Domein op zich kan nemen.
Onze leidinggevenden geven ruimte en vertrouwen aan medewerkers om hun werk te doen. En tegelijk staan ze voor en achter hun mensen als er zich bijzonderheden voordoen. Om dit te kunnen is het van belang dat leidinggevenden weten en waarderen wat hun mensen kunnen en dat ze hen inzetten op die talenten.
Verantwoordelijkheden
Wij zoeken iemand:
met ervaring met leidinggeven binnen het sociaal domein in een gemeente;
die een groot team van professionals kan aansturen en begeleiden;
die kan fungeren als gesprekspartner voor medewerkers;
die het team kan faciliteren zonder op alle onderwerpen een inhoudelijk expert te zijn;
eigenaarschap en professionele ontwikkeling bij medewerkers kan stimuleren;
bij kan dragen aan de doorontwikkeling binnen het sociaal domein;
zichtbaar en beschikbaar is voor medewerkers en zorgt voor verbinding en aandacht.
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe;
Minimaal 4 jaar aantoonbare relevante management ervaring binnen het Sociaal Domein;
HBO-werk- en denkniveau.
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 50 %
Gewicht van prijs: 50 %
Ervaring met sturing geven aan het inrichten van werkprocessen binnen het sociaal domein;
Gewicht: 40 %
Kennis van en ervaring met organisatorische vraagstukken binnen de uitvoering in het sociaal domein;
Gewicht: 40 %
Passieve beheersing van het Fries.
Gewicht: 20 %
Een omgeving kan creëren waarin samenwerking, leren, vertrouwen, plezier en openheid centraal staan.
Medewerkers stimuleert om hun kwaliteiten volledig in te zetten.
Kan overtuigen door een heldere analyse en tactische aanpak.
Stevige gesprekspartner en onderhandelingsvaardig is.
Zicht heeft op en goed om kan gaan met situaties waarbij sprake is van belangentegenstellingen.
Goede communicatieve vaardigheden (in woord en schrift) en politieke sensitiviteit.
Proactief, vernieuwend, samenwerkingsgericht, zelfstandig, flexibel en nauwkeurig.
Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.
Over Dantumadiel
Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.
Team
Het team Uitvoering Sociaal Domein bestaat uit circa 40 fte, die werkzaamheden uitvoeren in het kader van de Participatiewet, de WMO en de Jeugdwet.
Vanwege de omvang en het brede takenpakket van dit team wordt momenteel een onderzoek uitgevoerd naar een herijking van de wijze waarop het sociaal domein in Dantumadiel georganiseerd is. Dit maakt geen direct onderdeel uit van de opdracht, maar kennis en ervaring van de tijdelijke manager wordt uiteraard benut bij het maken van voorstellen.
Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 november 2025 tot en met 30 januari 2026 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel maximaal 2x worden verlengd voor maximaal 3 maanden per keer.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.