Logo van Wetterskip Fryslân
Logo van Wetterskip Fryslân

Programma management ondersteuner

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

22 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 81Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslan en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Er worden verschillende grote IT-projecten uitgevoerd op het gebied van informatievoorziening. Met deze trajecten wordt Wetterskip Fryslan wendbaarder en toekomstbestendiger. Voor de uitvoering van deze projecten is een gedetailleerde planning opgesteld, waarin de onderlinge afhankelijkheden zijn geanalyseerd. In deze opdracht werk je op het snijvlak van projectbeheersing, governance en samenwerking en speel je een sleutelrol in de professionalisering van de programmasturing.

De PMO'er ondersteunt de programmamanager en projectleiders bij de uitvoering van deze strategische IV-projecten, die bijdragen aan een wendbare en toekomstbestendige informatievoorziening binnen Wetterskip Fryslan. De PMO'er ondersteunt bij planning, rapportage en governance, en zorgt voor structuur en continuïteit in de uitvoering.

Verantwoordelijkheden:

  • Het voorbereiden van voortgangsrapportages voor de stuurgroep en opdrachtgever

  • Het coördineren van input voor maandelijkse statusupdates

  • Het bijhouden van besluiten, acties en risico's in de centrale projectadministratie

  • Het organiseren van overleggen (o.a. programmateam, stuurgroep, projectleidersoverleggen)

  • Het opstellen van agenda's, notulen en actielijsten

  • Het bewaken van besluitvorming en opvolging

  • Het beheren van projectdocumentatie (projectplannen, risico-overzichten, integratieplannen)

  • Het controleren op consistentie en volledigheid

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  • De voorgedragen kandidaat beschikt minimaal over een relevant hbo-diploma.

  • De voorgedragen kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante aantoonbare werkervaring.

  • De voorgedragen kandidaat beschikt over ervaring met projectondersteuning in IT/IV-omgevingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De voorgedragen kandidaat beschikt over ervaring bij een waterschap of vergelijkbare overheidsorganisatie.
    Gewicht: 20 %

  • De voorgedragen kandidaat beschikt over ervaring in een complex stakeholderveld.
    Gewicht: 20 %

  • De voorgedragen kandidaat heeft kennis van projectmethodieken (bijvoorbeeld Agile, Prince2, MSP).
    Gewicht: 20 %

  • De voorgedragen kandidaat beschikt over ervaring met programmasturing en rapportage.
    Gewicht: 20 %

  • De voorgedragen kandidaat beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en communicatieve vaardigheden.
    Gewicht: 20 %

Organisatie en team

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslan en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken zijn op 17 november 2025.

Gesprek

Als inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria.

De criteria zijn hierboven te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

ZZP
Zelfstandige professionals (zzp'ers) zonder eigen besloten vennootschap (B.V.) die in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich aan te melden via een erkend detacheringsbedrijf dat de offerte indient. Offertes die door zzp'ers zelf worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

Optie tot verlenging
Ja, 2 x 6 maanden

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Tarieven
De op te geven prijzen en tarieven zijn volledig ('all-in'), dat wil zeggen dit bedrag is inclusief de administratieve handelingen, materiaalkosten, kapitaalslasten, verzekeringen, reiskosten, reistijd, brandstofkosten, personeelskosten en overige werkzaamheden die in deze aanbesteding zijn aangegeven, echter exclusief btw.

VOG
Als uw kandidaat geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet de kandidaat een verklaring omtrent gedrag inleveren.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 24 november 2025 tot en met 22 mei 2026 voor (gemiddeld) 32 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur