Logo van Gemeente Heerenveen
Logo van Gemeente Heerenveen

Projectleider Civiele techniek

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 16 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar een projectleider civiele techniek. De projectleider is werkzaam bij het team Ingenieursbureau. De projectleider bewaakt de voortgang, kwaliteit en kosten, maar is ook een verbindende schakel tussen verschillende afdelingen (richting onder andere de teams Ontwerp & Advies, Ontwikkeling), maar ook naar aannemers, bedrijven, particulieren of andere (overheid) instanties.

Werkzaamheden

  • Je geeft leiding aan en begeleidt civieltechnische projecten, waarbij je zorgt voor een goede kwaliteit en dat het binnen budget blijft.
  • Je werkt mee in ontwerpteams, adviseert collegas en maakt ramingen voor de projecten.
  • Je stelt projectplannen op, inclusief de planning en financiele kant, en regelt de inkoop en contracten.
  • Je stelt projectteams samen en stuurt deze aan, zowel collegas binnen de gemeente als externe partijen.
  • Je controleert de geleverde werkzaamheden en onderhoudt contact met externe partners zoals nutsbedrijven en ontwikkelaars.
  • Je verzorgt de aanbestedingen en bent tijdens de uitvoering de directievoerder op de werkplek.
  • Je onderhoudt regelmatig contact met je interne opdrachtgevers en zorgt dat vragen of klachten van inwoners en bedrijven goed worden opgepakt.

Eisen

  • U voegt een cv van bij voorkeur 3 pagina's A4 toe.

  • Je beschikt over aantoonbare recente (in de afgelopen 5 jaar) ervaring in onder andere het voorbereiden van civieltechnisch werken, maar ook de uitvoering en toezicht.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als civieltechnisch projectleider.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Wensen

  • Hbo werk en denkniveau;
    Gewicht: 20 %

  • Kennis van de RAW (CROW), ARW, UAV (-GC);
    Gewicht: 40 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis op het gebied van wegenonderhoud en waterbouwkundige werken (kade- en oevers).
    Gewicht: 40 %

Competenties

  • Daadkrachtig maar ook diplomatiek. Je laat je niet van de wijs brengen in onverwachte situaties.

  • Mondeling en schriftelijk goed kunnen uitdrukken en een standpunt goed onder woorden kunnen brengen met de nodige overtuigingskracht.

  • Sterke focus op het te behalen resultaat of doelstelling.

  • Sociaal vaardig en enthousiast. Je inspireert en enthousiasmeert andere mensen en zorgt voor de verbinding.

  • In staat zelfstandig te handelen, problemen op te lossen, waarbij je een juiste afweging maakt en waar nodig een besluit neemt of voorlegt aan een collega.

  • Samenwerken.

  • Communicatie vaardig.

  • Initiatief nemend.

  • Organisatie sensitief.

Organisatie en team

De projectleider is werkzaam bij het team Ingenieursbureau.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op volgt zsm, we vragen u daar rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

1 x 6 maanden

CV-eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari tot en met 1 juli 2026 voor 16-24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Aanvullend

  • Opleidingen en diploma's 
    Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan kan een kopie diploma en/of certificaat opgevraagd worden. Na gunning kan dit alsnog worden opgevraagd. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

  • Indexeren
    Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS indexering. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren. 

  • Faciliteiten
    De gemeente Heerenveen verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Een laptop wordt (indien noodzakelijk) ter beschikking gesteld door gemeente Heerenveen. 

  • Bijzonderheden
    De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden zich uitsluitend in laten schrijven via een erkend bureau (=loondienst) 

  • Tarieven 
    Het overeengekomen uurtarief is exl BTW. Het overeengekomen uurtarief omvat alle kosten zoals die van training, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Expliciet vermelden wij dat kosten voor de reisduur woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. 

  • Geheimhoudingsverklaring
    Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende de opdracht bij de Gemeente Heerenveen. 

  • Referenties 
    Er kan gevraagd worden om een referentie. Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Ook de mogelijkheid om contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever sluiten we niet uit. Dit zal alleen gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr