Beleidsadviseur Sociaal Domein

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Opdracht
Als beleidsmedewerker Sociaal Domein adviseer je bestuur en management over de beleidsontwikkeling, evaluatie en het bijstellen van het beleid. Aandachtsvelden zijn gezondheid, sport en preventie.

Wat ga je doen
Je maakt deel uit van het team Maatschappelijk Welzijn en je werkt voor zorg, welzijn, lokaal onderwijs, cultuur, sport en gezondheid.
Je adviseert bestuur en management over de beleidsontwikkeling- en uitvoering over o.a. gezonde leefstijl(inclusief lokaal gezondheidsbeleid) en in samenhang daarmee ook Wet maatschappelijke ondersteuning en Jeugdhulpbeleid.
Wat houdt het ongeveer in:

  • Je adviseert en ontwikkelt beleid op het gebied van het sociaal domein, waarbij het zwaartepunt van de functie ligt op sport, preventie en volksgezondheid;

  • Je bent medeverantwoordelijk voor beleid en inzet m.b.t. het Gezond en Actief Leven Akkoord;

  • Daar waar nodig ondersteun en denk je mee in huidige beleidsprocessen;

  • Je werkt hierin samen met onze Beweegcoaches;

  • Je bent scherp op relevante (wettelijke) ontwikkelingen en de gevolgen hierop voor ons beleid en de maatschappelijke impact en adviseert hierover;

  • Je kunt projecten en werkgroepen leiden in het beleidsveld sociaal domein. Een specifieke opdracht hierin is alcoholpreventie en het implementeren van de Maatschappelijke Visie van het sociaal domein die zich richt op de Gezonde, Zelfredzame, Participerende inwoner;

  • Je levert een bijdrage aan de planning & control cyclus en dan met name over jouw beleidsvelden.

  • gevoel voor politiek/ bestuurlijke verhoudingen;

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein;
3. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv;

Selectiecriteria te beoordelen
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein van een gemeentelijke instelling (25 punten):
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsdviseur op het gebied sport, preventie en volksgezondheid (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Gezond Leven akkoord en het Integraal Zorgakkoord, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur (op andere gebieden) binnen een overheidsinstelling, benoem welke gebieden (30 punten):
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (10 punten).

Competentie

  • je hebt ervaring in het schrijven van beleid;

  • je bent leergierig, analytisch, omgevingsbewust, besluitvaardig en resultaat gericht;

  • je bent een klantgerichte, zelfstandige maar ook sociale teamspeler, die in het diepe durft te springen;

  • Je kunt goed prioriteiten stellen en plannen;

  • inzicht in de onderlinge samenhang tussen de beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein maar ook met andere taakvelden en de mogelijkheden om deze te verbinden

  • gevoel voor politiek/ bestuurlijke verhoudingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel in overleg, hybride werken 50%

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 maart 2025, 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.