Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
6 okt 2025Einddatum:
1 aug 2026Publicatiedatum:
18 sept 2025Deze opdracht is conform Wet DBA toetsingskader beoordeeld. Het betreft het uitvoeren van alle voorkomende lijnactiviteiten behorende bij de lijnfunctie. Dit is geen zzp opdracht en uitgesloten voor ZZP'ers. Indien bij het aanbieden van het profiel onduidelijk is of er sprake is van een dienstverband wordt de inschrijving uitgesloten. De opdrachtgever neemt geen enkel fiscaal of arbeidsrechtelijk risico.
Doel van de opdracht
Als Leerplichtambtenaar lever je een belangrijke bijdrage aan het voorkomen en terugdringen van schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten bij jongeren van 5 tot 23 jaar. Jij zorgt ervoor dat jongeren hun schoolloopbaan kunnen vervolgen en succesvol afronden. Dit doe je door actief toezicht te houden op de naleving van de Leerplichtwet en door jongeren, ouders, scholen en ketenpartners te begeleiden en te ondersteunen met passende oplossingen.
Resultaatgebieden
Je voert onderzoeken uit bij signalen van schoolverzuim en bepaalt een passende vervolgaanpak;
Je herkent motieven en gedrag die leiden tot verzuim en maakt deze bespreekbaar met jongeren en hun omgeving;
Je ontwikkelt en realiseert maatwerkoplossingen om jongeren weer perspectief te bieden;
Je bemiddelt en schakelt met ketenpartners zodra extra zorg en ondersteuning nodig is;
Je treedt handhavend op waar dat nodig is, inclusief het opmaken van proces-verbaal;
Je signaleert en bespreekt verbeterpunten binnen de keten rondom leerplicht en schooluitval;
Je draagt zorg voor een correcte en volledige leerplichtadministratie.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag, 1 oktober 2025 tussen 15.30 - 17.00 uur, donderdag, 2 oktober om 11.00 uur, maandag, 6 oktober 2025 tussen 13.00 - 16.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.
De opdracht loopt tot 1 augustus 2026. Er is een verlenging van 7 x 2 maanden in opgenomen. Na een jaar hebben wij de mogelijkheid de kandidaat zonder bijkomende kosten over te nemen. Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Toelichting op rooster In goed overleg Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing