Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Leerplichtambtenaar [JO25-1524]

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 12 dagen
85 32 Noord-Holland

Begindatum:

6 okt 2025

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Deze opdracht is conform Wet DBA toetsingskader beoordeeld. Het betreft het uitvoeren van alle voorkomende lijnactiviteiten behorende bij de lijnfunctie. Dit is geen zzp opdracht en uitgesloten voor ZZP'ers. Indien bij het aanbieden van het profiel onduidelijk is of er sprake is van een dienstverband wordt de inschrijving uitgesloten. De opdrachtgever neemt geen enkel fiscaal of arbeidsrechtelijk risico.

Doel van de opdracht
Als Leerplichtambtenaar lever je een belangrijke bijdrage aan het voorkomen en terugdringen van schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten bij jongeren van 5 tot 23 jaar. Jij zorgt ervoor dat jongeren hun schoolloopbaan kunnen vervolgen en succesvol afronden. Dit doe je door actief toezicht te houden op de naleving van de Leerplichtwet en door jongeren, ouders, scholen en ketenpartners te begeleiden en te ondersteunen met passende oplossingen.

Resultaatgebieden
Je voert onderzoeken uit bij signalen van schoolverzuim en bepaalt een passende vervolgaanpak;
Je herkent motieven en gedrag die leiden tot verzuim en maakt deze bespreekbaar met jongeren en hun omgeving;
Je ontwikkelt en realiseert maatwerkoplossingen om jongeren weer perspectief te bieden;
Je bemiddelt en schakelt met ketenpartners zodra extra zorg en ondersteuning nodig is;
Je treedt handhavend op waar dat nodig is, inclusief het opmaken van proces-verbaal;
Je signaleert en bespreekt verbeterpunten binnen de keten rondom leerplicht en schooluitval;
Je draagt zorg voor een correcte en volledige leerplichtadministratie.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van SJD of Social Work.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als leerplichtambtenaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Communicatieve vaardigheden
  • Samenwerken
  • Probleemoplossend vermogen
  • Resultaatgerichtheid

Organisatie en team

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag, 1 oktober 2025 tussen 15.30 - 17.00 uur, donderdag, 2 oktober om 11.00 uur, maandag, 6 oktober 2025 tussen 13.00 - 16.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdracht loopt tot 1 augustus 2026. Er is een verlenging van 7 x 2 maanden in opgenomen. Na een jaar hebben wij de mogelijkheid de kandidaat zonder bijkomende kosten over te nemen. Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Toelichting op rooster In goed overleg Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur