Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coordinator Bibob

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Vind jij dat crimineel vermogen niet thuishoort in de samenleving? Dat vinden wij ook en daarom besteden we veel aandacht aan het bestrijden van ondermijnende criminaliteit. De Wet Bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob) stelt ons in staat om te voorkomen dat criminelen of kwaadwillende misbruik kunnen maken van overheidsdiensten. Om onze ondermijningsaanpak te versterken zoeken wij een Bibob-coordinator. Wil jij meewerken aan de strijd tegen ondermijnende criminaliteit?

Omschrijving werkzaamheden

  • Je coordineert de inzet op Bibob in onze organisatie en voert Bibob-onderzoeken uit;
  • Je voert het Bibob-beleid uit. Je hebt aandacht voor bepaalde risico-activiteiten en de gevolgen hiervan voor de uitvoering, en de uitbreiding van de toepassingsgebieden. Ook spelen diverse toekomstige regionale ontwikkelingen, zoals het onderzoek naar mogelijkheden in regionale versterking in opdracht van het RIEC;
  • Je werkt aan het verbeteren van onze dienstverlening, o.a. door processen en instrumenten aan te passen zoals website en formulieren;
  • Je zorgt voor bewustwording van de toepassing van de Wet Bibob organisatiebreed en verzorgt de jaarverslagen en benodigde presentaties;
  • Je adviseert bestuurlijk over de Wet Bibob richting burgemeesters en colleges;
  • Je werkt actief samen met collegas uit de diverse teams en externe partijen, waaronder het RIEC, de politie, de belastingdienst en buurgemeenten;
  • Je neemt deel aan diverse (regionale)werkgroepen.

Verantwoordelijkheden

  • Het uitvoeren van diverse Bibob-onderzoeken
  • Beleidsontwikkeling en -evaluatie
  • Het verbeteren van de dienstverlening
  • Het verder implementeren van de toepassingsgebieden van de Wet Bibob

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de Wet Bibob;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding bestuurskunde, criminologie of rechten op minimaal hbo bachelor niveau;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de Wet Bibob;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van beleidsontwikkeling en -evaluatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.

Wensen en competenties

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Gestructureerd;
  • Verbindend;
  • Proactief;
  • Behulpzaam;
  • Kritisch;
  • Coachingsvaardigheden.

Organisatie en team

Organisatietekst

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkorganisatie Druten Wijchen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkorganisatie Druten Wijchen.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee. Meer informatie over de procedure kan schriftelijk ingediend worden tot woensdag 22 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur