Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur OOV/Crisisbeheersing

Markt 7, 7121 CS Aalten, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Gelderland

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Uitvoering van het Integraal Veiligheidsplan 2023-2026 op de themas: zorg- en veiligheid, jeugd- en veiligheid, digitale veiligheid en leefbaarheid.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Crisisbeheersing koude fase neemt o.a. deel aan de projectgroep weerbaarheid en veerkracht. Samenwerken met partners zoals politie, brandweer en andere organisaties om veiligheidsvraagstukken op te lossen. Adviseren van de burgemeester op het brede gebied van openbare orde en veiligheid. Advisering op bestuurlijke overleggen zoals AB VNOG, DVO.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur OOV en/of Crisisbeheersing;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur OOV en/of Crisisbeheersing;
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 50 kilometer van Aalten (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van de burgemeester;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Crisisbeheersing.

Competenties

  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
  • Samenwerken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Flexibiliteit.

Organisatie en team

Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreeren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo. Ruim 180 medewerkers zetten zich in om onze 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.

Gespreksinformatie

De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 5 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Door de professional zelf geschreven motivatie.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 21 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 22 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur