Senior medewerker omgevingsvergunningen

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 mei 2025

Omschrijving van de opdracht

Senior medewerker omgevingsvergunningen
Team Vergunningen, domein Ruimtelijke Ontwikkeling

Takenpakket
Taakvelden: wonen, gebiedsontwikkeling, landschap en ruimtelijke kwaliteit, stedenbouw en welstand, Omgevingswet, WKB, recreatiewoningen, bestemmingsplan, Omgevingsvergunningen.

Onderstaande werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat:

  • Verbindende factor tussen de BUCH, de inwoner en de ondernemer

  • Verbindende factor en coördinerend in het team

  • Begeleidt en adviseert de klant (casemanager) bij conceptverzoeken en de aanvragen om omgevingsvergunningen

  • Intern en extern de vraagbaak en adviseur met betrekking tot (vergunningsvrij) bouwen en bestemmingsplannen

  • Coaching en begeleiding medewerkers

  • Adviseur management qua bedrijfsvoering

Eisen

  • Afgeronde bouwkundige opleiding op HBO niveau

  • Heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring en kennis op het gebied van vergunningverlening WABO / Omgevingswet, met name het toetsen van complexe bouwaanvragen welke een politieke gevoeligheid hebben

  • Recente (niet ouder dan 1 jaar geleden) ervaring toetsen ontvankelijkheid

  • Recente (niet ouder dan 1 jaar geleden) ervaring toetsen Bouwbesluit / Bbl

  • In bezit van een diploma ABW 1 en ABW 2

Zachte eisen

  • Ervaring met RxMission

  • Ervaring met legesverordeningen

  • Bekend in de regio

Competenties

  • Kan helder en zakelijk communiceren

  • Is flexibel, productief, resultaatgericht en kan goed (ook domein overstijgend) samenwerken

  • Heeft een proactieve houding (geen afwachtende houding)

  • Heeft een praktische en oplossingsgerichte houding

  • Is doortastend ingesteld

  • Werkt nauwkeurig

  • Is in staat met creatieve oplossingen te komen

  • Staat stevig in zijn/haar schoenen

  • Is politiek sensitief

  • Hij/Zij is klantgericht

  • Kan hoofd- en bijzaken scheiden

  • Werkt zelfstandig

  • Gevoel voor prioriteit en planning

  • Bezit overtuigingskracht

Reden inhuur
Ziekte

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:

Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 31-12-2025      
Optie verlenging t/m: 1 x 6 maanden
Aantal uur per week: 36 uur
In overleg fysiek aanwezig op een van de werklocaties van de BUCH.

Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 10.
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

Voor deze uitvraag geldt een plafondtarief van 110,-- euro. Inschrijvingen boven dit plafondtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding.

VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41.

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum of via Teams op nog nader te communiceren datum. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur