Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
18 nov 2025Je bent verantwoordelijk voor de werkverdeling van binnengekomen meldingen, verzoeken en constateringen;
Je fungeert als centraal aanspreekpunt voor ander teams/domeinen;
Je initieert verbeterprocessen tezamen met de senior juridisch adviseur en het team;
Je levert vóór 30 juni 2026 een aantal concrete verbeterpunten op in het team, zoals het werken met een weekstart, het bewaken van de voortgang middels een dashboard, het toepassen van het 4-ogenprincipe en een meer BUCH-brede inzet van de juristen;
Je neemt deel aan portefeuillehouder-overleggen, het ketenoverleg met de teams Vergunningen en OOV en overige overleggen die vanuit de functie vereist zijn;
Je levert een inhoudelijke bijdrage aan nieuwe beleidskaders en signaleert knelpunten in bestaande;
Je zorgt voor het einde van de opdracht voor overdracht van kennis en werkzaamheden naar de collega die na invulling van de vacature de functie overneemt;
Je brengt adviezen uit aan het bestuur en management;
Je werkt zelfstandig waarbij een beroep wordt gedaan op jouw inhoudelijke deskundigheid als Coördinator/Senior Juridisch Adviseur. Je vervult een specifieke rol die tot aan het moment van invulling van de vacature in het team ontbreekt.
Overige taken:
Fungeren als inhoudelijke vraagbaak voor (medior) handhavingsjuristen;
Door middel van intensieve samenwerking het bijbrengen van kennis omtrent juridische kaders bij Toezichthouders en BOA's, o.a. gemeentelijk beleid en landelijke wet- en regelgeving;
Tezamen met de toezichthouders en BOA's het werkproces optimaliseren;
Je bent en blijft op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en volgt daarvoor op eigen initiatief benodigde trainingen;
Je levert een proactieve bijdrage aan procesbeschrijvingen, verbeterplannen en het vergroten van de juridische bewustwording.
De functie is ingeschaald in schaal 11.
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum, de datum en tijdstip staat in de planning. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.
Vacatureruimte
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Optie verlenging t/m : 1 maal 6 maanden
Aantal uur per week : 36 met de mogelijkheid tot uitbreiding en vermindering van de uren
Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP'er
Let op: De huidige leverancier heeft, net als andere partijen, de mogelijkheid om in te schrijven.
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11 - 12 - 13 - 41.
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.