Logo van Werkorganisatie BUCH
Logo van Werkorganisatie BUCH

Coördinator Senior juridisch adviseur Toezicht en Handhaving

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht

  • Je bent verantwoordelijk voor de werkverdeling van binnengekomen meldingen, verzoeken en constateringen;

  • Je fungeert als centraal aanspreekpunt voor ander teams/domeinen;

  • Je initieert verbeterprocessen tezamen met de senior juridisch adviseur en het team;

  • Je levert vóór 30 juni 2026 een aantal concrete verbeterpunten op in het team, zoals het werken met een weekstart, het bewaken van de voortgang middels een dashboard, het toepassen van het 4-ogenprincipe en een meer BUCH-brede inzet van de juristen;

  • Je neemt deel aan portefeuillehouder-overleggen, het ketenoverleg met de teams Vergunningen en OOV en overige overleggen die vanuit de functie vereist zijn;

  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan nieuwe beleidskaders en signaleert knelpunten in bestaande;

  • Je zorgt voor het einde van de opdracht voor overdracht van kennis en werkzaamheden naar de collega die na invulling van de vacature de functie overneemt;

  • Je brengt adviezen uit aan het bestuur en management;

  • Je werkt zelfstandig waarbij een beroep wordt gedaan op jouw inhoudelijke deskundigheid als Coördinator/Senior Juridisch Adviseur. Je vervult een specifieke rol die tot aan het moment van invulling van de vacature in het team ontbreekt.

Overige taken:

  • Fungeren als inhoudelijke vraagbaak voor (medior) handhavingsjuristen;

  • Door middel van intensieve samenwerking het bijbrengen van kennis omtrent juridische kaders bij Toezichthouders en BOA's, o.a. gemeentelijk beleid en landelijke wet- en regelgeving;

  • Tezamen met de toezichthouders en BOA's het werkproces optimaliseren;

  • Je bent en blijft op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en volgt daarvoor op eigen initiatief benodigde trainingen;

  • Je levert een proactieve bijdrage aan procesbeschrijvingen, verbeterplannen en het vergroten van de juridische bewustwording.

Eisen

  • Afgeronde WO-opleiding;
  • Aantoonbare langdurige werkervaring bij een grote gemeente of werkorganisatie voor 100.000+ inwoners;
  • Ervaring in een coördinerende rol en fungeren als dagelijks aanspreekpunt;
  • Ervaring in het bijwonen van bestuurlijke portefeuillehouders overleggen;
  • Langdurige werkervaring in het domein Handhaving Omgevingswet en APV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Goede kennis van recente jurisprudentie in relatie tot het vakgebied en deze opdracht;
  • De functie vereist dat de werkzaamheden grotendeels vanuit de locatie Castricum worden uitgevoerd. In overleg is incidenteel hybride werken mogelijk.

Competenties

  • Coachend
  • Besluitvaardig
  • Goede communicatie vaardigheden
  • Stressbestendig
  • Omgevingsbewust
  • Analytisch

Organisatie en team

Inschaling bij werkorganisatie BUCH

De functie is ingeschaald in schaal 11.
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

Gespreksinformatie

Interview

Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum, de datum en tijdstip staat in de planning. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Reden inhuur

Vacatureruimte

Looptijd

De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:

  • Optie verlenging t/m : 1 maal 6 maanden

  • Aantal uur per week : 36 met de mogelijkheid tot uitbreiding en vermindering van de uren

Invulling ZZP'er

Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP'er

Let op: De huidige leverancier heeft, net als andere partijen, de mogelijkheid om in te schrijven.

VOG Screeningsprofiel

Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11 - 12 - 13 - 41.

Gebruik van eigen devices

De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr