Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Arnhem
Logo van Gemeente Arnhem

Social Media Campagnemanager Veiligheid

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32

Omschrijving

Opdracht: Social Media Campagnemanager Veiligheid

In Arnhem zetten we ons dagelijks in voor een veilige en leefbare stad. We werken samen met politie, partners in de veiligheidsketen, zorgprofessionals en andere betrokkenen om criminaliteit en overlast aan te pakken. Communicatie speelt daarbij een cruciale rol.

Voor dit doel zoeken we een zelfstandig social media campagnemanager veiligheid die projecten opzet en uitvoert op het gebied van communicatie over veiligheid. Voor nu is er één bekende campagne, mogelijk volgt er later nog een (soortgelijke) campagne.

Doel van de opdracht

Het doel van de campagnes is om zichtbaar te maken wat de gemeente doet, gaat doen en heeft gedaan op het gebied van veiligheid. Daarnaast moeten de campagnes Arnhemmers, collega's en andere betrokkenen activeren om bij te dragen aan een veilige stad.

Opdrachtomschrijving

De opdrachtnemer:

  • ontwikkelt en levert campagneplannen op en voert deze zelfstandig uit;
  • bepaalt zelfstandig de werkwijze, planning en inzet van middelen;
  • stemt voortgang en resultaten periodiek af met het kernteam Veiligheid (opdrachtgever);
  • is bereid om aanwezig te zijn op locatie in Arnhem voor overleg of bijeenkomsten;
  • werkt resultaatgericht op basis van de prioriteiten uit het Integraal Veiligheidsplan (IVP).

De opdrachtgever beoordeelt uitsluitend de opgeleverde resultaten, niet de wijze van uitvoering. De opdrachtnemer kan zich, na overleg, laten vervangen door een gelijkwaardig professional.

Beoogde resultaten

  1. Oplevering campagneplan Preventie met gezag (verwacht Q2 2026).
  2. Zichtbare vergroting van de betrokkenheid en bekendheid van het veiligheidsbeleid bij inwoners (doorlopend, met periodieke rapportage).
  3. Periodieke en eindrapportages over bereik, doelrealisatie en aanbevelingen.
  4. Eindrapportage per campagne met overzicht van activiteiten, input, adviezen en voorstellen voor borging binnen de organisatie.

Eisen

  • De kandidaat beschikt aantoonbaar minimaal over een HBO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring in het ontwikkelen, aansturen van (social media) campagnes.
  • De kandidaat heeft ervaring met schrijven op B1-niveau.
  • De kandidaat is bereid fysiek aanwezig te zijn in Arnhem voor bijeenkomsten en overlegmomenten.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring in het ontwikkelen, aansturen van (social media) campagnes binnen publieke organisaties.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring binnen (creatief) communicatiebureau.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau in de richting van communicatie.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
  • De kandidaat geeft 2 praktijkvoorbeelden op van soortgelijke campagnes die de kandidaat in de afgelopen 4 jaar heeft afgerond.
  • Het heeft de voorkeur dat een kandidaat een maximale reistijd heeft van 60 minuten enkele reis.
  • Kennis van politiek-bestuurlijke context.

Competenties

  • Creativiteit: Bekijkt vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken. Komt tot originele, oorspronkelijke en vernieuwende ideeën of oplossingen voor problemen die met de functie verband houden.
  • Netwerkvaardigheid: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
  • Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Arnhem
Afdeling: Bestuursondersteuning en Communicatie
Werklocatie: Gemeente Arnhem Stadhuis

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek
De kandidaten van de top 3 in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden via Teams of op locatie. De data/tijdstippen waarop een gesprek kan plaatsvinden zijn aangegeven in de aanvraag. Mocht jouw kandidaat of jijzelf in de top 3 van de ranking uitkomen, dan zal de Inhuurbalie026 de exacte datum/tijdstip met jou afstemmen en communiceren aan de inhurende manager. De uitkomst van het verificatiegesprek bepaalt de gunning van de opdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Dit zal dan meegenomen worden in de beoordelingscriteria. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een leidinggevende van een recente opdrachtgever die relevant is voor de uitgevraagde opdracht.

VOG
Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP'er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr