Senior Informatiebeheer specialist

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 11 dagen
105 36 Groningen

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 jun 2025

Opdrachtomschrijving

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Heb jij interesse in alles rondom het vakgebied van informatiebeheer en past procesgericht werken jou als gegoten? Vind je het leuk en uitdagend om een cruciale rol te spelen in het beheer en ontwikkeling van onze informatiehuishouding? 

In verband met het einde van de contracttermijn zoeken we een Senior Informatiebeheer Specialist.  Als Senior Informatiebeheer Specialist ben je de drijvende kracht achter het beheren en optimaliseren van onze informatieprocessen. Je zorgt voor een efficiënte en effectieve inrichting van het informatiebeheer, in lijn met wettelijke vereisten en organisatiebehoeften. Je werkt nauw samen met diverse afdelingen om de informatievoorziening naadloos aan te laten sluiten op de strategische en operationele doelstellingen van het Waterschap. 
 

Wat ga je doen:

·         Je ontwikkelt het informatiebeheerplan voor het Waterschap, dan wel stuurt de ontwikkeling ervan aan;

·         Je ontwikkelt het kwaliteitshandboek Informatiebeheer

·         Je stelt het beleid op voor het duurzaam archiveren binnen ons waterschap

·         Je speelt een belangrijke rol bij de implementatie van het beleid

·         Je geeft mede vorm aan de wijze waarop het zaakgericht werken vanuit het cluster Informatiebeheer wordt ondersteund.

·         Je coördineert de werkzaamheden van het cluster Informatiebeheer en werkt mee aan de transitie naar een adviserende en klantgericht cluster Informatiebeheer.

Kandidaatomschrijving

Wat vragen we van je

- Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding op het gebied van Informatiemanagement;

- Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met Informatiebeheer, archiveringsprocessen en relevante wet- en regelgeving (zoals de Archiefwet, AVG en WOO)

- Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de overheid of een soortgelijke complexe organisatie. 

- Je hebt sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. 

- Je hebt een proactieve houding, analytisch vermogen en de capaciteit om zowel zelfstandig als in teamverband te werken. 

Je competenties en talenten

-
We vragen een flexibele, enthousiaste en samenwerkingsgerichte houding;
- Van nature ben je goed georganiseerd en stel je hoge eisen aan je werk;
- Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken;
- Je kunt analyseren en eventuele problemen omzetten naar concrete oplossingen;
- Je communiceert helder en energiek. Je schrijft helder, toegankelijk en compact.

Detacheringsbureau, intermediair of ZZP
Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau, dat dan de offerte indient.

Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:

https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding 

Indexering tarief:

Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). 

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692

Interviewplanning

Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 27 juni 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.

Wanneer u op 25 juni 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen.

Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie géén offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Dienstencategorie

Computer- en aanverwante diensten

CPV code

79900000-3 - Diverse zakelijke en andere diensten

Eisen

Kandidaat heeft één of meer informatiebeheerplannen voor overheidsinstanties gemaakt

Op CV aantoonbaar en aan te leveren op verzoek

Kandidaat heeft recent één of meer beleidsdocumenten voor overheidsinstanties gemaakt rond vraagstukken als duurzaam archiveren of kwaliteitsborging Informatiebeheer

Op CV aantoonbaar en aan te leveren op verzoek

Kandidaat heeft tenminste 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.

Op CV aantoonbaar

Gevraagde documenten

Aanleveren bij offerte

  • Kopie hbo diploma

Aanleveren na gunning

  • VOG

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.

Weging: 25 %

Kandidaat heeft één of meer informatiebeheerplannen voor overheidsinstanties gemaakt

Op CV aantoonbaar en aan te leveren op verzoek
Weging: 10 %

Kandidaat heeft recent één of meer beleidsdocumenten voor overheidsinstanties gemaakt rond vraagstukken als duurzaam archiveren of kwaliteitsborging Informatiebeheer

Op CV aantoonbaar en aan te leveren op verzoek
Weging: 5 %

Kandidaat heeft tenminste 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.

Op CV aantoonbaar
Weging: 10 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 30% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.

Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur