Logo van Waterschap Noorderzijlvest
Logo van Waterschap Noorderzijlvest

Allround coördinator

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 160Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Werk je graag voor een maatschappelijk gedreven organisatie? Binnen twee teams die graag samen de schouders eronder zetten?

Omschrijving van de opdracht

Voor de subteams Juridische Zaken (JZ) en Veiligheid, Gezondheid en Welzijn (VGW) zijn wij op zoek naar een doortastende coördinator.

Daarnaast is het team Financiën en Inkoop volop in doorontwikkeling. Ook voor dat team zoeken we een coördinator die zich bijvoorbeeld bezighoudt met het optimaliseren van de P&C-cyclus en de vertaling daarvan in ons financiële systeem.

Daarmee is een koppeling op dit thema met de uit te voeren werkzaamheden binnen financiën voor de hand liggend.

De opdrachten
De subteams JZ en VGW zijn volop in ontwikkeling.

In 2026 start het project Leiderschap in Veiligheid, met als doel veiligheid hoger op de agenda te krijgen. Het team VGW gaan de betrokken teammanagers faciliteren om een eigen RI&E op te stellen met een bijbehorend Plan van aanpak. De 4 Hoger veiligheidskundigen trekken hierin samen op, waarbij zij worden ondersteund door een extern bureau. Een van de Hoger veiligheidskundige treedt op als projectleider. De coördinator JZ en VGW treedt op als sparringspartner en vormt het schakelpunt met de andere teammanagers en het MT.

Het subteam JZ biedt juridische ondersteuning en advies aan de hele organisatie. Er ligt een behoorlijke werkvoorraad die weliswaar onderling goed is verdeeld, maar waar de hoge werkdruk ook vraagt om veel afstemming en bijspringen waar nodig. Ook voor dit team treedt de coördinator JZ en VGW treedt op als sparringspartner en kan escaleren naar andere teammanagers en het MT.

Het team Financiën en Inkoop is in opbouw. Een van de belangrijkste zijn op zoek naar een doortastende allround coördinator die het optimaliseren van de P&C-cyclus verder kan doorvoeren.

Kandidaat omschrijving

Wat jou kenmerkt is jouw klantgerichte houding, kennis van de werkprocessen binnen het waterschap Noorderzijlvest en pragmatische en proactieve aanpak.

Binnen de (sub)teams overzie jij welke stappen nodig zijn om de teams verder te brengen. Je zorgt er uiteraard voor dat dit ook gebeurt. Je bewaakt daarbij de afspraken, de planning en je hebt scherp wat de risico’s zijn. Daarbij werk je onder verantwoordelijkheid van de teammanager M&O, JZ en VGW en de teammanager Financiën en Inkoop. Ook de inhoudelijke kennishouders zijn jouw gesprekspartner. Je bent ondernemend, resultaatgericht, analytisch sterk en hebt ervaring als coördinator.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur op gebied van bedrijfskunde, financiën, HRM.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, op het gebied van begeleiden van teams en/of financiële business opdrachten.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar binnen (semi)overheidsorganisaties.

  • Bekendheid met de inhoud van waterschappen processen en/of beleid (i.v.m. de korte periode).

  • Diploma Bedrijfskunde, Financiën of HRM (aanleveren bij offerte).

Wensen en competenties

Wensen

  • Motivatiebrief
    Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    • De motivatie dient door de kandidaat zélf geschreven te worden en apart (naast het CV) in de offerte te worden aangeboden.

    • De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (doormiddel van voorbeelden).

    • De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.

  • Werkervaring
    Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar, op het gebied van begeleiden van teams en/of financiële business opdrachten.

  • Werkervaring binnen de (semi)overheid
    Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar binnen (semi)overheidsorganisaties. I.v.m. met de korte periode is bekendheid met de inhoud van waterschappen processen en/of beleid.

Competenties

  • Ondernemend;

  • Resultaatgericht;

  • Analytisch sterk;

  • Ervaring als coördinator;

  • Een brede blik en scherp analytisch vermogen;

  • Een coachende stijl van regievoering/coördinatie;

  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Je bent:

  • In staat om binnen bestaande proceskaders, creatief naar oplossingen te zoeken;

  • Omgevingsbewust, resultaatgericht en samenwerkingsgericht;

  • Een professional die zich kenmerkt door een zakelijke en integere aanpak;

  • Iemand die van nature het gesprek aangaat en helder het belang van een transparante werkwijze kan uitleggen.

Organisatie en team

Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon en gezond water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze ruim 400 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Voor de subteams Juridische Zaken (JZ) en Veiligheid, Gezondheid en Welzijn (VGW) zijn wij op zoek naar een doortastende coordinator. Daarnaast is het team Financien en Inkoop volop in doorontwikkeling. Ook voor dat team zoeken we een coordinator die zich bijvoorbeeld bezighoudt met het optimaliseren van de P&C-cyclus en de vertaling daarvan in ons financiele systeem. De coordinator werkt onder verantwoordelijkheid van de teammanager M&O, JZ en VGW en de teammanager Financien en Inkoop.

Gespreksinformatie

Planning

Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 24-12-2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving.

  • Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Indexering tarief: Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)).

Aanleveren bij offerte:

  • Diploma Bedrijfskunde, Financiën of HRM

Aanleveren na gunning:

  • VOG

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr