Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Waalwijk
Logo van Gemeente Waalwijk

Afdelingshoofd Leefbaarheid, toezicht en handhaving

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

12 - 32

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 12 - 32

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Afdelingshoofd Leefbaarheid, toezicht en handhaving

In verband met de overname tijdens een zwangerschapsverlof zoeken wij een kandidaat afdelingshoofd leefbaarheid, toezicht en handhaving.

Werkzaamheden:

  • Leiding geven aan de afdeling leefbaarheid, toezicht en handhaving v(+/- 35 medewerkers);
  • Adviseren van bestuurders op politiek gevoelige onderwerpen, in nauwe samenwerking met de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid;
  • Bouwen, onderhouden en beschikbaar stellen van het lokale en regionale netwerk op deze terreinen;
  • Verantwoordelijk voor alle personeelszaken en budgetbeheer;
  • Verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling en strategische sturing op de diverse betrokken beleidsterreinen;
  • Optreden als bestuurlijk adviseur bij rampen en crisis en het werken van piketdienst AOV.

Resultaten:

  • Opstellen en opleveren van een integraal transformatieplan zorg en veiligheid*

*Binnen het domein Mens & Samenleving loopt momenteel een omvangrijke transformatieopgave binnen het programma Samen Redzaam van de gemeente Waalwijk. De afdeling LTH maakt ook onderdeel uit van deze opgave. Voor de pijler Zorg en Veiligheid wordt, gedurende het zwangerschapsverlof van het afdelingshoofd, verwacht dat het vervangen afdelingshoofd een integraal transformatieplan ontwikkelt en oplevert.

Eisen

  • Overeenkomst DAS mrt 2022 (Waalwijk).pdf
  • De kandidaat heeft recente werkervaring in de regio in de rol van AOV'er. De regio bestaat uit gemeenten Loon op Zand, Goirle, Oisterwijk, Hilvarenbeek, Dongen, Tilburg en Waalwijk.
  • De kandidaat heeft recente werkervaring in de regio in de rol van afdelingshoofd/teammanager van een team bestaande uit veiligheidsadviseurs en handhavers. De regio bestaat uit gemeenten Loon op Zand, Goirle, Oisterwijk, Hilvarenbeek, Dongen, Tilburg en Waalwijk.
  • Afgeronde opleiding WO bestuurskunde.
  • Maximale afstand woonwerk-verkeer is bij voorkeur minder dan 30 kilometer gelet op inzetbaarheid bij incidenten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Meerdere jaren aantoonbare werkervaring bij diverse gemeenten (waarvan minstens een in Midden-Brabant) in zowel een operationele rol (AOV'er) als een aansturende rol (afdelingshoofd).
  • Recente werkervaring in piketfuncties AOV en OVD-BZ.
  • Recente werkervaring als teammanager/afdelingshoofd.

Competenties

  • Daadkrachtig
  • Heeft lef
  • Heeft creatieve ideeën ten aanzien van de Waalwijkse veiligheids-aanpak, die elders in de regio met aantoonbaar succes zijn uitgevoerd.
  • Stevige adviseur die zijn/haar mannetje staat in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Weet standpunten goed te onderbouwen.

Organisatie en team

Deze rol betreft de functie van Afdelingshoofd Leefbaarheid, Toezicht en Handhaving (LTH) binnen de gemeente Waalwijk.

De afdeling LTH maakt onderdeel uit van de omvangrijke transformatieopgave binnen het programma 'Samen Redzaam' van de gemeente Waalwijk, specifiek voor de pijler Zorg en Veiligheid.

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland op donderdag 18 december via Teams.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Toelichting op rooster

  • Periode 01-01-2026 t/m 20-02-2026: 12-16 uren per week
  • Periode 20-02-2026 t/m 14-06-2026: 32 uren per week
  • Periode 14-06-2026 t/m 30-06-2026: 12-16 uren per week

Dienstencategorie: Rechtskundige diensten

CPV code: 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr