Logo van Vitens
Logo van Vitens

Projectgebonden Omgevingsmanager

Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij Vitens werk je als omgevingsmanager aan uiteenlopende infrastructuurprojecten van de aanleg van drinkwatertransportleidingen tot de bouw van drinkwaterproductielocaties. Jij bent de verbindende schakel tussen het projectteam en de omgeving; de omwonenden, overheden, belangenorganisaties en andere betrokkenen. Dankzij jouw inzet weet de omgeving wat er speelt, verloopt de communicatie duidelijk en zijn vergunningen zorgvuldig geregeld. Samen dragen jullie bij aan het succes van onze drinkwaterprojecten in een steeds veranderende omgeving.

Werkzaamheden:

  1. Relaties opbouwen en onderhouden (Stakeholdermanagement)
    Je zorgt voor een goede verbinding met betrokkenen van het project binnen Vitens en in de omgeving van het project, zoals omwonenden, overheden en belangenorganisaties.

  2. Adviseren en afstemmen over wet- en regelgeving (Vergunningen)
    Je geeft advies over relevante wet- en regelgeving en stemt hierover af met het bevoegd gezag.

  3. Omgevingskansen en -risico's signaleren (Omgevingsmanagement)
    Je signaleert kansen en risico's in de omgeving en denkt mee over passende benaderingen.

  4. Communicatie en reputatiemanagement
    Daarnaast verzorg je heldere communicatie en relatiebeheer en vertaal je maatschappelijke ontwikkelingen naar bruikbare adviezen voor Vitens en haar samenwerkingspartners.

Eisen

  • Ervaring met stakeholder- of omgevingsgericht werken binnen projecten, of je brengt vergelijkbare relevante werkervaring mee.

  • Ervaring met het opbouwen en onderhouden van netwerken.

  • Beschikken over een rijbewijs.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een passende hbo-opleiding vormt een goede basis, maar wij staan ook open voor kandidaten die zich herkennen in de gevraagde vaardigheden.

  • Ervaring in de (drink)watersector is meegenomen, maar geen vereiste.

  • Ervaring met bestuurlijke omgevingsprocessen in grote (infra) projecten.

Competenties

  • Een zelfstandige, initiatiefrijke en oplossingsgerichte manier van werken.

  • Een toegankelijke, samenwerkende en positieve houding.

  • Inzicht in politieke, bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.

Organisatie en team

Je werkt samen met collega's uit het omgevingsteam zoals vergunningenmanagers en milieuspecialisten en ondersteunt de (senior) projectmanager.

Onze collega Annelies Tigchelaar 
“Mijn werkdag is elke dag anders. Het ene moment ben je in gesprek met een buur, het andere moment stem je af over vergunningen of spar je met collega’s en externe belanghebbenden over, bijvoorbeeld, de stakeholderstrategie van een project. Je schakelt op diverse onderwerpen en niveaus. 
Ook kom je op hele mooie plekken in de vijf provincies waar Vitens drinkwater maakt. De meeste locaties zitten middenin de natuur. En elke locatie heeft zijn eigen historie en verhaal. Zoals je merkt, na vijf jaar in deze rol ben ik nog steeds enthousiast.”

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.