Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
Logo van Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

Adviseur Bestuurlijke Zaken (taakaccent risico- en crisisbeheersing)

Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

Wilhelminakade 947, 3072 AP Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw werk

Als ervaren Adviseur Bestuurlijke Zaken zorg je voor goede besluitvorming over veiligheidsvraagstukken in de regio Rotterdam-Rijnmond. Je bent een belangrijke adviseur en sparringpartner van de directeur Risico- en Crisisbeheersing en jij zorgt ervoor dat de input van deze afdeling helder en zorgvuldig wordt verwerkt in het nieuwe, organisatie brede meerjarenbeleidsplan. Daarbij komt jouw talent voor het schrijven van heldere en overtuigende beleidsstukken uitstekend van pas. Je weet complexe onderwerpen te vertalen naar duidelijke en goed onderbouwde adviezen. Je werkt in het team nauw samen met de strategisch adviseur en Directiesecretaris Risico- en Crisisbeheersing die de cruciale beleidsdossiers coordineert en voorbereid.

Voorbeelden van actuele thema's

  • energietransitie
  • klimaatadaptatie
  • digitalisering
Samen bereiden jullie onder andere bestuurlijke overleggen voor en zorgen jullie ervoor dat de juiste adviezen worden opgehaald binnen en buiten de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Ben jij de adviseur die overzicht houdt, sterke beleidsvoorstellen schrijft, verbinding legt en houdt van dynamiek? Je adviseert over besluitvorming in het managementteam van Risico- en Crisisbeheersing, ondersteunt bij de opvolging van acties en zorgt dat besluiten goed worden gecommuniceerd binnen de organisatie. Waar nodig spring je bij in bredere advisering binnen de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, bijvoorbeeld op het gebied van medezeggenschap. Daarnaast ben je bedreven in het maken van overtuigende presentaties en lever je een waardevolle bijdrage aan het organiseren van bijeenkomsten, vergaderingen en ontvangsten.

Eisen

  • Beschik je over Hbo- of WO werk- en denkniveau
  • Heb je relevante werkervaring in een zeer zelfstandige vergelijkbare functie
  • Heb je ervaring met advisering over en het schrijven van beleidsdocumenten
  • En heb je affiniteit met veiligheid en risico- en crisisbeheersing
  • Ben je geen ZZP'er

Wensen en competenties

Wensen

Niet bekend

Competenties

  • Proactief
  • Betrokken teamspeler met frisse ideeën
  • Legt makkelijk contact met collega's op alle niveaus

Organisatie en team

Je team

Het team Bestuurlijke en Juridische Zaken ondersteunt en adviseert de directie op het gebied van bestuurlijke en juridische vraagstukken, integriteit en medezeggenschap. De medewerkers van dit team zijn de ogen en oren van de directie: zij signaleren risico's, denken mee over oplossingen en treden waar nodig op als troubleshooter namens de directie. Het team bestaat uit twaalf betrokken collega's die zich sterk verbonden voelen met hun werk en met elkaar. Binnen het team heerst een open sfeer zonder hiërarchie, waarin samenwerking, vertrouwen en collegialiteit centraal staan - iedereen staat voor elkaar klaar.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr