Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Veiligheidsregio Kennemerland
Logo van Veiligheidsregio Kennemerland

adviseur arbeidsvoorwaarden

Veiligheidsregio Kennemerland

Zijlweg 200, 2015 CK Haarlem, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

8 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ter vervanging van een collega van ons team zoeken wij tijdelijk een collega die helder en toegankelijk communiceert. Je bent als adviseur arbeidsvoorwaarden gesprekspartner van veel verschillende collegas binnen de VRK, dit vind je leuk en gaat je gemakkelijk af. Je bent allround inzetbaar en hebt affiniteit met en kennis van arbeidsjuridische vraagstukken.

Dit ga je doen

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, initieren en implementeren van rechtspositionele en arbeidsvoorwaardelijke zaken.
  • Je volgt veranderende wet- en regelgeving en vertaalt de impact daarvan voor de VRK;
  • Jouw werkzaamheden worden bepaald door enkele grote landelijke ontwikkelingen, zoals de huidige onderhandelingen en arbeidsvoorwaardelijke ontwikkelingen;
  • Je gaat beleid schrijven en implementeren op verschillende onderwerpen, zoals:
    • Werken in het buitenland;
    • Het actualiseren van integriteitsregelingen;
    • Ongevallen verzekering;
    • Het sociaal jaarverslag;
    • Beleid over maaltijdvergoeding bij overwerk actualiseren.
  • Je neemt vanuit de VRK deel aan projecten op de Meldkamer over governance en werkgeverschap.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde juridische wo master opleiding (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als juridisch adviseur (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met ambtenarenrecht, CAO gemeenten en/of CAR-UWO. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met ambtenarenrecht. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);
  • Aantoonbare werkeravring met het opstellen van korte en heldere beleidsplannen en notities. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht werken
  • Politiek sensitief
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Onze organisatie
Veiligheidsregio Kennemerland (VRK) werkt voor 9 gemeenten. Met ongeveer 1.400 collegas zetten wij ons elke dag in voor veiligheid en gezondheid in de regio. Dat doen we samen met de GGD, het Zorg en Veiligheidshuis, de Brandweer, Crisisbeheersing Kennemerland, Landelijke Meldkamer Samenwerking Noord-Holland, Veilig Thuis en ondersteunende afdelingen. We willen een organisatie zijn waar iedereen zich welkom voelt. Een plek waar verschillen juist van waarde zijn.

Team
Ons P&O team bestaat op dit moment uit 24 collegas. Momenteel werken we elke maandag samen op kantoor, de rest van de week werk je vanuit huis of op kantoor. Wij zijn een zelforganiserend team. Dit betekent dat de leidinggevende taken zijn onderverdeeld onder de medewerkers van P&O via taakhouderschappen. Het geven en ontvangen van feedback vinden wij belangrijk. In een gesprek vertellen we je graag over wat zelforganisatie inhoudt en hoe het bij ons werkt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 november 2025, van 09:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever heeft gekozen om een externe administratieve broker in te zetten voor contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Door in te schrijven gaat u akkoord met deze constructie.

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Laptop en telefoon.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Er wordt geen fee in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur