thumbnail
thumbnail

Business controller GGD

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen limieten
32 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

1 aug 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 nov 2023

Organisatie
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in de regio Gelderland Midden en staan 24/7 klaar voor onze ruim 700.000 inwoners uit de 15 gemeenten. www.vggm.nl.

Wat ga je voor ons doen?
Als businesscontroller GGD ligt jouw primaire focus op beheersing van de control-activiteiten binnen Algemene Gezondheidszorg (AGZ) en Jeugdgezondheidszorg (JGZ).

Beide afdelingen van de GGD zijn in beweging. Onder andere de impact van infectieziekten op de maatschappij, een verhoogde instroom van vluchtelingen, (energie)armoede, complexe jeugdproblematiek en een krappe arbeidsmarkt resulteren in diverse interne- en externe beleidswijzigingen. Dit vraagt om concrete vertalingen van beleid naar strategie, kaders en control.

Samenwerking met de afdelingen, het team finance & control, (beleids)adviseurs en andere (regionale) GGD’en vormen hierin de basis. Je bent veel in gesprek met managers om onze dienstverlening en werkprocessen te doorgronden en met jouw expertise hier ondersteuning aan te geven. 

Daarnaast worden de huidige planning & control producten en -dienstverlening momenteel omgevormd. Zo wordt in 2024 o.a. een nieuw financieel pakket geïmplementeerd en wordt gewerkt met de nieuwe rol van financieel adviseur. Doel is om samen met business control de ondersteuning voor management te verbeteren en te komen tot een betere financiële sturing op mens en middelen.   

Taken en verantwoordelijkheden

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren en discussieren over financieel beleid, rapportages, procedures en ontwikkelingen 

  • Bewaken van het (financieel) kompas voor de afdelingen

  • Vertalen van beleid(wijzigingen) naar kaders en control 

  • Aansluiten van het (strategisch) financieel beleid op de afdelingen 

  • Meedenken met het management over de bedrijfsvoering zonder op hun stoel te gaan zitten

  • Ontwikkelingen in de (financiële) wet- en regelgeving of ontwikkelingen die jouw werkveld raken tegen het licht van de organisatie houden

  • Verbetervoorstellen doen en doorvoeren betreffende interne processen 

  • (Mede) verantwoordelijk voor het opstellen, beoordelen en bespreken van rapportages

Beschikbaarheid
Je bent inzetbaar voor minimaal 7 maanden voor 32 uur gemiddeld per week. De ingangsdatum van de opdracht dient te liggen tussen 2 en 9 januari 2024. De eerste weken (tot week 4, 2024) vindt overdracht van de werkzaamheden plaats. In de weken daarvoor kan -indien gewenst- minder aantal uren worden gewerkt.

De inhuuropdracht kan, onder gelijkblijvende voorwaarden, optioneel worden verlengd (6x maximaal 3 maanden). De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Je voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

    NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dien je, indien van toepassing, bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar alleen het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit zal leiden tot uitsluiting.

  • Je beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde hbo-opleiding richting financiën (of soortgelijk).

    Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring als businesscontroller of financieel manager (minimaal 5 jaar) binnen een veiligheidsregio en/of GGD.

  • Je dient in het bezit te zijn VOG, profiel 45. Wanneer je in aanmerking komt voor de opdracht dan dien je een kopie van de VOG te overleggen.

Gunningscriteria

  • Je hebt ervaring met en gevoel voor politiek bestuurlijke processen en kent de samenhang tussen gemeentelijk beleid en uitvoering. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de ervaring waaruit blijkt dat je aan de eis voldoet.

    Uit de beantwoording op deze vraag blijkt dat je veel ervaring hebt 5 punten. Voldoende ervaring 3 punten. Weinig ervaring 1 punten en geen ervaring 0 punten.

  • Je bent aantoonbaar op de hoogte van actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting de actuele ontwikkelingen in je vakgebied en hoe je die bijhoudt.

    Uit de beantwoording op deze vraag blijkt dat je veel kennis van actuele ontwikkelingen hebt 5 punten. Voldoende kennis van actuele ontwikkelingen 3 punten. Weinig kennis van actuele ontwikkelingen 1 punten en geen kennis van actuele ontwikkelingen 0 punten.

  • Je hebt een heldere motivatie om deze opdracht uit te voeren. Wij vinden het belangrijk om te horen waarom deze opdracht jou aanspreekt en wat jij hieraan kan bijdragen. Wat zijn jouw belangrijke eigenschappen die deze opdracht tot een succes kunnen maken.

    - Volledig en heldere motivatie, specifiek gemaakt voor VGGM (5 punten)
    - Motivatie is deels volledig en helder (2 punten)
    - Motivatie is onvolledig en onduidelijk (0 punten)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Business controller GGD die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.