Projectcontroller

UMC Utrecht

Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 40 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

16 aug 2024

Senior Projectcontroller - 40 uur per week

Dit ga je doen
Als senior projectcontroller ben je de financieel expert en daarmee gesprekspartner bij het begroten, monitoren en verantwoorden van complexe onderzoeksprojecten en subsidievormen. Je geeft inzicht in de financiële haalbaarheid en coördineert de financiële
inrichting van deze extern gefinancierde onderzoeksprojecten. De resultaten van deze onderzoeken leiden tot innovaties in de zorg die toepasbaar zijn in de kliniek en in de samenleving. Dat maakt jouw werk in het UMC Utrecht uitdagend en betekenisvol.

Met jouw scherpe oog voor potentiële risico’s adviseer je projectleiders en divisie- en afdelingsleiders bij financiële vraagstukken. Je adviseert over samenhang en raakvlakken tussen verschillende geldstromen, vaak in afstemming met de businesscontroller van de betreffende divisie of afdeling. Je monitort projecten door nauwkeurige interpretatie van rapportages, analyse van afwijkingen en prognoses van een complexe projectportefeuille. Je hebt intensief contact met projectleiders en stakeholders om koers te houden.

Hier ga je werken
Je komt te werken in een team van projectcontrollers, projectadministrateurs en een aantal collega’s die zich bezighouden met beleid & compliance. Samen zijn we verantwoordelijk voor het leveren van de afgesproken producten en diensten aan diverse afdelingen van het UMC Utrecht. In het dagelijks werk werken de projectadministrateurs en projectcontrollers samen in één van de vier werkgebieden. Deze werkgebieden bestaan uit verschillende afdelingen uit het UMC Utrecht. Het Projectenbureau ondersteunt deze afdelingen op het gebied van financieel projectcontrol:van begroting tot aan eindverantwoording. Het Projectenbureau speelt in op UMC Utrecht
brede kansen en risico’s op het gebied van de 2e, 3e en 4e geldstroom. Ook borgen we een betrouwbare en tijdige (tussentijdse) stuur- en verantwoordingsinformatie naar onze projectleiders, managers en bestuurders en naar subsidiegevers en externe accountants. 

Dit neem je mee
Gezien de complexiteit van deze projecten, de ontvlechting van een aan het UMC Utrecht gelieerde stichting, de financiële eindverantwoording van een aantal zeer langlopende projecten van zeer grote omvang (o.a. een groot Europees project die in november 2024 afloopt met contractwaarde EUR 20 mio) die moeten worden afgerond (incl. accountantscontroles), dien je op dit gebied ruime ervaring te hebben op het gebied van zowel project- als businesscontrol. 

  • Ruime ervaring (>10 jaar) in de financiële verantwoording van complexe EU projecten met verschillende partners

  • Ruime ervaring met projectcontrol en businesscontrol in het UMC Utrecht

  • Je weet accountantscontroles in goed overleg met de projectleider, accountant en subsidiegever tot een goed einde te brengen en kan hier concreet voorbeelden voor aandragen.

  • Een afgeronde hbo- of academische opleiding in bedrijfseconomische/bedrijfskundige richting.

  • Je hebt ervaring in een financiële functie in een complexe organisatie.

  • Je hebt ervaring met het coördineren van projecten en het beheren en inrichten van control processen.

  • Je weet werkzaamheden te coördineren en collega’s te begeleiden en motiveren in hun werk.

  • Je staat stevig in je schoenen en kan goed communiceren en samenwerken op verschillende organisatieniveaus en met externe stakeholders.

  • Je kan je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken in de Nederlandse en Engelse taal.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten).

  • De kandidaat heeft ruime ervaring (>10 jaar) in de financiële verantwoording van complexe EU projecten met verschillende partners

  • De kandidaat heeft ruime ervaring (>10 jaar) met Projectcontrol en businescontrol werkzaamheden binnen het UMC Utrecht

  • De kandidaat weet accountantscontroles in goed overleg met de projectleider, accountant en subsidiegever tot een goed einde te brengen

  • De kandidaat heeft kennis van systemen als SAP, Vidatum en Microsoft Excel.

  • De kandidaat heeft een afgeronde hbo- of academische opleiding in bedrijfseconomische-/ bedrijfskundige richting.

  • Communiceren op verschillende organisatieniveaus gaat de kandidaat goed af, hij/zij werkt nauwkeurig en georganiseerd en is klantgericht, stressbestendig en integer.

  • De kandidaat kan zich zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken in de Nederlandse en in de Engelse taal.

Wensen

  • De gesprekken vinden plaats op 23 augustus tussen 9.00-17.00u, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.