Projectmedewerker minima en bijzondere bijstand Participatiewet

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
65 16-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

16-32

Publicatiedatum:

15 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,

  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,

  • Professionaliteit,

  • Efficiënt werken en

  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht
De opdracht is bedoeld om de klantmanagers inkomen te ontlasten zodat hier ruimte ontstaat hun eigen caseload goed te blijven beheren en de focus op de nieuwe aanvragen levensonderhoud kunnen leggen.

  • Het beoordelen en afhandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand, minimaregelingen, Individuele Inkomenstoeslag (IIT), compensatie eigen risico (CER).

  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.

  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.

  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.

  • Het hebben van fysiek klantcontact of afleggen van huisbezoeken bij klanten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 

  2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;

  3. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025 voor 32 uur per week;

  4. Uurtarief maximaal € 65,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar aaneengesloten zelfstandig, zonder tussenkomst van een toetsing, aanvragen bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld;

  6. Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan) en Zaaksysteem.

Gunningscriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt (benoem duidelijk de complexiteit in het cv) (15 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van rapportages en beschikkingen (10 punten);

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet; (40 punten)

  4. Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan); (20 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het afleggen van huisbezoeken; (15 punten)

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact;

  • Actuele kennis van relevante wet en regelgeving;

  • Klantgericht;

  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor ook wanneer dit een thuiswerkdag is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1-2 (maximaal 1 x 32 of 2 x 16)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden afgestemd met de kandidaat. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.