Projectleider ICT

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 18 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

10 apr 2025

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,

  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,

  • Professionaliteit,

  • Efficiënt werken en

  • Gericht op Samenwerking.

Omschrijving van de opdracht
Samen met een aantal inhoudelijk zeer sterke collega’s zorg je ervoor dat zowel de klanten als de interne organisatie optimaal gebruik maakt van de aanwezige automatiseringsmodules en/of nieuwe applicaties. Binnen het project valt ook, indien nodig, de hiervoor benodigde procesaanpassing. Natuurlijk wordt ervoor gezorgd dat voor de implementatie van het project de communicatie over de gewijzigde werkwijze zeer zorgvuldig wordt voorbereid en ter besluitvorming aan het management aangeboden.

In de praktijk betekent dit:

  • Opstellen van de projectopdracht, het helder definiëren van de doelstelling en gedetailleerd uitwerken van het project in een plan van aanpak en zorgen voor de naleving hiervan;

  • Het plannen, coördineren, bewaken van de voortgang en in beeld brengen van de gevolgen voor de processen die het project raken;

  • Regelmatig verstrekken van voortgangsrapportages aan de verantwoordelijke teamleider;

  • Mede samenstellen van een effectief projectteam op basis van de benodigde kennis, motivatie en activiteiten;

  • Opbouwen, betrekken en onderhouden van een extern relatienetwerk, incl. alle betrokken partijen;

  • Toezien op de borging van afspraken met de partners, leveranciers, inclusief naleving van (architectuur) principes, richtlijnen en modellen in contracten;

Je weet te schakelen tussen de verschillende partijen, de stakeholders en je projectteam.

De partijen met elkaar verbinden en ze enthousiasmeren om het gewenste resultaat te behalen is vanzelfsprekend. Je bent proactief en communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider met ICT;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT (15 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectleider (35 punten);

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ICT binnen een overheidsorganisatie (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het leiden van projectteams (15 punten);

  5. Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 18 uur (10 punten);

  6. Uurtarief maximaal €80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en Fee (5 punten).

Competenties

  • Verbinder;

  • Communicatief sterk;

  • Daadkrachtig;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Georganiseerd;

  • Nauwkeurig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:  in overleg in principe tweeënhalf dag per week (Ma/Do)
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg;

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZPP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.