Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
19 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De BBSmerkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast zijn we werkgever van alle collega’s die werken in de lokale teams van de drie gemeenten.
De organisatie is volop in beweging. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie.
Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
Opdracht
Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met één of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa 17 gezinscoaches. Ieder heeft eigen expertise op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling.
Als jeugdprofessional sta jij gezinnen bij door samen te werken aan wat nodig is om problemen op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken. Je doet onderzoek door gesprekken te voeren met ouders, jeugdige en externe partijen zoals scholen en huisartsen. Samen met het gezin stel je een plan van aanpak op. Eigen kracht van de inwoners en/of inzet van eigen netwerk hebben hierin altijd de voorkeur. In Soest is een breed scala aan sociale basisvoorzieningen inzetbaar. Is er meer nodig, dan bied je zelf ondersteuning waar mogelijk is. Waar nodig zet je aanvullende specialistische hulp in.
In je onderzoek en betrokkenheid maak je veiligheidsinschattingen. Wanneer de veiligheid in een gezin niet geborgd kan worden werk je nauw samen met SAVE en Veilig Thuis.
Taken:
Bewaken van het overzicht en het behalen van hulpverleningsresultaten voor gezinnen.
Begeleiden van het gezin bij het realiseren van gestelde doelen, door inzet van het eigen netwerk, sociale basisinfrastructuur, eigen begeleiding en/of specialistische hulp.
Jij maakt samen met het gezin een plan van aanpak
Je houdt zicht op het veilig opgroeien van kinderen en werkt hierin samen met Save en Veilig Thuis.
Verantwoordelijkheden:
Het voeren van regie over het hulpverleningsproces;
Het inzetten van systeemgerichte en integrale begeleiding;
Het onderhouden van contacten met andere (zorg)professionals en instanties.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen de jeugdhulpverlening;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als gezinscoach, jeugdbeschermer of jeugdreclasseringswerker;
4. In het bezit van een SKJ-registratie (vermeld het registratienummer in het cv);
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gecertificeerde instelling of gemeente (40 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met gezinnen waarbij huiselijk geweld en kindermishandeling een thema is (geef dit aan doormiddel van een voorbeeld);( 30 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Social Work, Pedagogiek (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de Wet Meldcode en Signs of Safety en deze kunnen toepassen (10 punten).
Competenties
goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden;
analyses kunnen maken;
structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties;
leiding kunnen nemen;
meervoudig partijdig kunnen zijn;
aansluiten bij inwoners en professionals met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden, zowel telefonisch als persoonlijk;
kennis van digitale systemen (registratiesystemen, Microsoft 365 et cetera).
Kennis van
de Sociale Kaart van de Regio Amersfoort (of deze snel eigen kunnen maken);
de ontwikkeling van jeugdigen;
vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld;
contextueel en systeemgericht werken;
vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 juni. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).