Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Gezinscoach trainee

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met een of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa vijftien gezinscoaches. Ieder heeft eigen expertise op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling. Het team staat voor de uitdaging om minder door te verwijzen en meer zelf met gezinnen te werken. Daarvoor ontwikkelen zij zich in systeemgericht werken. Zo zijn zij nog beter onderlegd om gezinnen te ondersteunen in het behalen van samen opgestelde doelen. De gezinscoach staat een gezin bij door samen met hen samen te werken aan wat nodig is om de problematiek op te lossen, te verminderen of hanteerbaar te maken. De gezinscoach voert regie en werkt samen met het gezin en hun netwerk. De gezinscoach houdt regie op het hulpverleningsproces en werkt samen met andere professionals. We zoeken een trainee die zich hier in wil ontwikkelen.

Werkzaamheden

Taken

  • Ondersteunen huidige gezinscoaches bij de hulpverlening
  • Toewerken naar het bewaken van het overzicht en het behalen van hulpverleningsresultaten voor gezinnen.
  • Ondersteunen bij de begeleiding van het gezin bij het realiseren van gestelde doelen, door inzet van het eigen netwerk, sociale basisinfrastructuur, eigen begeleiding en/of specialistische hulp.
  • Toewerken naar het zelfstandig maken van een plan van aanpak naar het gezin
  • In samenwerking met je collega houd je zicht op het veilig opgroeien van kinderen en werkt hierin samen met Save en Veilig Thuis.

Verantwoordelijkheden

  • Het administratief ondersteunen bij het hulpverleningsproces;
  • Het ondersteunen bij het onderhouden van contacten met andere (zorg)professionals en instanties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van social work;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de jeugd- of zorgverlening;
  • Aantoonbare werkervaring in de jeugdhulpverlening;
  • In het bezit van een SKJ-registratie (benoem het registratienummer in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent bij een gemeente;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting Social Work, uitstroomprofiel Jeugd;
  • Aantoonbare werkervaring het voeren van screeningsgesprekken met client;
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van een ondersteunings-/gezingsplan;
  • Uiterlijk beschikbaar per 17 november voor 36 uur beschikbaar.

Competenties

  • goede communicatieve, sociale en administratieve vaardigheden;
  • analyses kunnen maken;
  • structuur kunnen aanbrengen in crisisachtige situaties;
  • leiding kunnen nemen;
  • meervoudig partijdig kunnen zijn;
  • aansluiten bij inwoners en professionals met verschillende sociaaleconomische en culturele achtergronden, zowel telefonisch als persoonlijk.

Kennis

  • Kennis van de Sociale Kaart van de Regio Amersfoort;
  • Kennis van de ontwikkeling van jeugdigen;
  • Kennis van vormen van kindermishandeling en huiselijk geweld;
  • Kennis van contextueel en systeemgericht werken;
  • Kennis van vrijwillige jeugdhulpverlening, drang en dwang (Jeugdbescherming).

Organisatie en team

Organisatie

De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast zijn we werkgever van alle collegas die werken in de lokale teams van de drie gemeenten. De organisatie is volop in beweging. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie. In 2026 zal de organisatie verdergaan onder de naam Eemkracht. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!

Team

Het Jeugdteam ondersteunt gezinnen in Soest met een of meerdere hulpvragen bij het opvoeden en opgroeien. Het team bestaat uit circa vijftien gezinscoaches. Ieder heeft eigen expertise op het gebied van onder meer j-GGZ, autisme, LVB, veiligheid en vormen van huiselijk geweld en kindermishandeling. Het team staat voor de uitdaging om minder door te verwijzen en meer zelf met gezinnen te werken. Daarvoor ontwikkelen zij zich in systeemgericht werken. Zo zijn zij nog beter onderlegd om gezinnen te ondersteunen in het behalen van samen opgestelde doelen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 15 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Externe administratieve broker. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Externe administratieve broker

Externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 12 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 13 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur