Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Businesscontroller

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 nov 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Businesscontroller speel je onder de aansturing van de concerncontroller BBS een essentiele rol in de verdere ontwikkeling van onze zelfstandige en professionele uitvoeringsorganisatie.

Werkzaamheden:

  • Je draagt zorg voor actuele, betrouwbare en relevante (financiele) informatie t.b.v. alle teamleiders van BBS en de 3 gemeenten;
  • Je werkt proactief mee aan de nadere uitwerking van de bedrijfsvoering en de planning en control voor de huidige en tegelijk de voorbereiding op de nieuwe organisatie;
  • Je analyseert onze budgetontwikkeling en -benutting, de bedrijfseconomische situatie en mogelijkheden voor verbetering;
  • Je zorgt voor de tijdige oplevering van documenten in de planning- en control cyclus in nauwe samenwerking met de financiele consulenten bij de gemeente Soest en de VIC-functie bij BBS;
  • Je draagt bij aan de opvolging van de adviezen vanuit de managementletter van de accountant;
  • Je werkt nauw samen met onze directe partners, waaronder collega-controllers in de drie BBS-gemeenten, en met je collegas binnen BBS zelf;
  • Je stemt af met de concerncontroller en de financiele administratie vanuit de gemeente Soest voor de interne rapportages aan de directie van BBS.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (financieel en/of business) controller;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller binnen een overheidsinstelling;
  • Uurtarief maximaal 105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
  • Aantoonbare werkervaring als businesscontroller binnen een uitvoeringsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring als businesscontroller bij een gemeente binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met SAP (i-Finance);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de financiele richting of bedrijfskunde/economie.

Wensen en competenties

Competenties

  • resultaatgericht;
  • politiek- bestuurlijke sensitiviteit;
  • samenwerken;
  • besluitvaardig;
  • probleemoplossend vermogen.

Organisatie en team

De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. De organisatie is volop in ontwikkeling en groeit toe naar een nieuwe organisatie onder de naam Eemkracht waarbij alle taken voor het sociale domein in een organisatie van ongeveer 200 fte per 1-1-2026 worden ondergebracht. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november 2025 bericht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur