Teamleider Facilities

Technische Universiteit Eindhoven

5612 AZ Eindhoven, Nederland

Sluit over 18 dagen
Geen maximum Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Dit is een tijdelijke invulling vanwege opzeggen van de arbeidsovereenkomst door een vaste medewerker. In september wordt de vacature voor definitieve invulling opengesteld.

Als Teamleader Facilities ben je verantwoordelijk voor het facilitair beheer van zon groep gebouwen. Je geeft leiding aan de facilitair medewerkers die in die gebouwen hun diensten verlenen. Je werkt samen met de andere drie Teamleaders, jullie vervangen elkaar bij afwezigheid. Je rapporteert aan de unitmanager Facility Services.

Eisen

  • Niet bekend

Wensen en competenties

Wensen

  • Niet bekend

Competenties

  • Niet bekend

Organisatie en team

De afdeling Facility Services is onderdeel van de dienst Campus & Facilities. In deze dienst zijn recent de
afdeling Facility Services en Real Estate samengevoegd, zodat een optimale en integrale dienstverlening op
het gebied van services en gebouwen aan de gebruikers op de campus van de TU/e wordt aangeboden.

De medewerkers van Facility Services verzorgen diverse facilitaire producten en diensten. Hierbij kun je
denken aan onder andere beveiliging, zaalbeheer, congressen, post, transport, catering, schoonmaak en
afvalbeheer. De gebouwen op de campus van de Universiteit zijn verdeeld in clusters. Als Teamleader
Facilities ben je verantwoordelijk voor het facilitair beheer van zo’n groep gebouwen.
Je geeft leiding aan de facilitair medewerkers die in die gebouwen hun diensten verlenen. Je werkt samen
met de andere drie Teamleaders, jullie vervangen elkaar bij afwezigheid. Je rapporteert aan de unitmanager
Facility Services.

Dit is een tijdelijke invulling vanwege opzeggen van de arbeidsovereenkomst door een vaste medewerker. In september wordt de vacature voor definitieve invulling opengesteld.

  • Je inventariseert en analyseert wensen en ervaringen ten aanzien van de dienstverlening van
    opdrachtgevers en gebruikers, bij voorbeeld door het organiseren en voorzitten van
    bewoners/gebruikers overleggen, en vertaalt die naar mogelijk (pragmatische) voorstellen;

  • Je ondersteunt de directeuren bedrijfsvoering van de verschillende faculteiten in je gebouwen bij het
    inrichten van een effectieve en efficiënte bedrijfsvoering voor hun beheerseenheid. Je zoekt op
    proactieve wijze naar oplossingen voor bestaande en nieuwe onderwerpen, zoals bij voorbeeld het
    ruimtegebruik;

  • Als bruggenbouwer ben je tactisch intermediair tussen de gebruikers van de gebouwen en andere
    diensten/dienstverleners binnen en buiten de Universiteit, binnen de richtlijnen en bestaande
    serviceovereenkomsten, met als doel bij te dragen aan de optimalisering van de dienstverlening en
    budgetbeheersing;

  • Je geeft leiding aan het team van facilitaire medewerkers (5-7 personen) die in de gebouwen binnen
    je cluster werkzaam zijn. Je houdt je onder andere bezig met de werving van nieuwe medewerkers,
    het op dagelijkse basis aansturen van de medewerkers, het voeren van jaar- en evaluatiegesprekken
    met de medewerkers en het bespreken van de inzet van de medewerkers met opdrachtgevers;

  • Je stelt ieder jaar een begroting op voor ieder gebouw dat in je cluster valt en beheert het
    toegekende budget

  • Je bent verantwoordelijkheid voor de handhaving van veiligheid, orde en milieueisen in en om de
    gebouwen binnen je cluster;

  • In afstemming met collega’s binnen Campus & Facilities en bij de gebruikers coördineer je
    verbouwingen en/of interne verhuizingen en adviseer je bij het maken van renovatie- en
    nieuwbouwplannen;

  • Je zorgt voor afstemming van door bewoners te organiseren activiteiten;

  • Je ziet toe op naleving van de bepalingen in het huishoudelijk reglement en andere huishoudelijke
    zaken, en opvolging van eventuele klachten;

  • Je bent beschikbaar als contactpersoon voor externe instanties betreffende vergunningen

Functieprofiel

  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring in het werken binnen een facilitaire omgeving, bij voorkeur in
    een leidinggevende functie. Kennis van gebruikersondersteuning op Audio Visueel gebied en / of
    affiniteit met de inrichting en het beheer van laboratoria is een pré;

  • Je beschikt over kennis en ervaring op HBO werk- en denkniveau, en bent bij voorkeur in bezit van
    een diploma HBO facilitaire dienstverlening, bedrijfskunde of soortgelijk;

  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en vaardigheden om in je analyse verschillende
    invalshoeken mee te nemen,

  • Je herkent de meerwaarde van samenwerking tussen dienstverleners met verschillende expertises en
    draagt als bruggenbouwer bij aan het vormen van integrale dienstverlening;

  • Vanuit je expertise durf je keuzes te maken en door je organisatiesensitiviteit en sterke
    communicatieve vaardigheden weet je je team én de organisatie hierin mee te nemen;

  • Je gaat doelgericht te werk en bent gemotiveerd om samen de gestelde doelen te behalen. Je hebt
    een hands-on mentaliteit en beschikt over een goed gevoel voor humor.

  • Het is een pré als je bekend bent met het gebruik van facilitaire management informatie systemen
    zoals Planon of Topdesk en in staat om te sturen op procesverbeteringen;

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse en
    Engelse taal;

  • Je bent bereid tot een enigszins flexibele invulling van werkuren en –tijden (sporadisch ook ’s avonds
    en in het weekend, met name bij calamiteiten).

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur