5612 AZ Eindhoven, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
21 jul 2025Dit is een tijdelijke invulling vanwege opzeggen van de arbeidsovereenkomst door een vaste medewerker. In september wordt de vacature voor definitieve invulling opengesteld.
Als Teamleader Facilities ben je verantwoordelijk voor het facilitair beheer van zon groep gebouwen. Je geeft leiding aan de facilitair medewerkers die in die gebouwen hun diensten verlenen. Je werkt samen met de andere drie Teamleaders, jullie vervangen elkaar bij afwezigheid. Je rapporteert aan de unitmanager Facility Services.
De afdeling Facility Services is onderdeel van de dienst Campus & Facilities. In deze dienst zijn recent de
afdeling Facility Services en Real Estate samengevoegd, zodat een optimale en integrale dienstverlening op
het gebied van services en gebouwen aan de gebruikers op de campus van de TU/e wordt aangeboden.
De medewerkers van Facility Services verzorgen diverse facilitaire producten en diensten. Hierbij kun je
denken aan onder andere beveiliging, zaalbeheer, congressen, post, transport, catering, schoonmaak en
afvalbeheer. De gebouwen op de campus van de Universiteit zijn verdeeld in clusters. Als Teamleader
Facilities ben je verantwoordelijk voor het facilitair beheer van zo’n groep gebouwen.
Je geeft leiding aan de facilitair medewerkers die in die gebouwen hun diensten verlenen. Je werkt samen
met de andere drie Teamleaders, jullie vervangen elkaar bij afwezigheid. Je rapporteert aan de unitmanager
Facility Services.
Dit is een tijdelijke invulling vanwege opzeggen van de arbeidsovereenkomst door een vaste medewerker. In september wordt de vacature voor definitieve invulling opengesteld.
Je inventariseert en analyseert wensen en ervaringen ten aanzien van de dienstverlening van
opdrachtgevers en gebruikers, bij voorbeeld door het organiseren en voorzitten van
bewoners/gebruikers overleggen, en vertaalt die naar mogelijk (pragmatische) voorstellen;
Je ondersteunt de directeuren bedrijfsvoering van de verschillende faculteiten in je gebouwen bij het
inrichten van een effectieve en efficiënte bedrijfsvoering voor hun beheerseenheid. Je zoekt op
proactieve wijze naar oplossingen voor bestaande en nieuwe onderwerpen, zoals bij voorbeeld het
ruimtegebruik;
Als bruggenbouwer ben je tactisch intermediair tussen de gebruikers van de gebouwen en andere
diensten/dienstverleners binnen en buiten de Universiteit, binnen de richtlijnen en bestaande
serviceovereenkomsten, met als doel bij te dragen aan de optimalisering van de dienstverlening en
budgetbeheersing;
Je geeft leiding aan het team van facilitaire medewerkers (5-7 personen) die in de gebouwen binnen
je cluster werkzaam zijn. Je houdt je onder andere bezig met de werving van nieuwe medewerkers,
het op dagelijkse basis aansturen van de medewerkers, het voeren van jaar- en evaluatiegesprekken
met de medewerkers en het bespreken van de inzet van de medewerkers met opdrachtgevers;
Je stelt ieder jaar een begroting op voor ieder gebouw dat in je cluster valt en beheert het
toegekende budget
Je bent verantwoordelijkheid voor de handhaving van veiligheid, orde en milieueisen in en om de
gebouwen binnen je cluster;
In afstemming met collega’s binnen Campus & Facilities en bij de gebruikers coördineer je
verbouwingen en/of interne verhuizingen en adviseer je bij het maken van renovatie- en
nieuwbouwplannen;
Je zorgt voor afstemming van door bewoners te organiseren activiteiten;
Je ziet toe op naleving van de bepalingen in het huishoudelijk reglement en andere huishoudelijke
zaken, en opvolging van eventuele klachten;
Je bent beschikbaar als contactpersoon voor externe instanties betreffende vergunningen
Je hebt minimaal twee jaar ervaring in het werken binnen een facilitaire omgeving, bij voorkeur in
een leidinggevende functie. Kennis van gebruikersondersteuning op Audio Visueel gebied en / of
affiniteit met de inrichting en het beheer van laboratoria is een pré;
Je beschikt over kennis en ervaring op HBO werk- en denkniveau, en bent bij voorkeur in bezit van
een diploma HBO facilitaire dienstverlening, bedrijfskunde of soortgelijk;
Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en vaardigheden om in je analyse verschillende
invalshoeken mee te nemen,
Je herkent de meerwaarde van samenwerking tussen dienstverleners met verschillende expertises en
draagt als bruggenbouwer bij aan het vormen van integrale dienstverlening;
Vanuit je expertise durf je keuzes te maken en door je organisatiesensitiviteit en sterke
communicatieve vaardigheden weet je je team én de organisatie hierin mee te nemen;
Je gaat doelgericht te werk en bent gemotiveerd om samen de gestelde doelen te behalen. Je hebt
een hands-on mentaliteit en beschikt over een goed gevoel voor humor.
Het is een pré als je bekend bent met het gebruik van facilitaire management informatie systemen
zoals Planon of Topdesk en in staat om te sturen op procesverbeteringen;
Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse en
Engelse taal;
Je bent bereid tot een enigszins flexibele invulling van werkuren en –tijden (sporadisch ook ’s avonds
en in het weekend, met name bij calamiteiten).
Niet bekend
Niet bekend