Begindatum:
1 mrt 2024Einddatum:
30 jun 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
9 feb 2024Vacature projectleider AMIF
Dit zijn wij
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. Wij zetten daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met onze 130.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s. We zorgen voor elkaar en zijn er voor elkaar. Iedereen doet mee en iedereen doet ertoe. De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor onze manier van samenwerken. Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond. We vinden elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.
Zwolle is een stad in een regio die hard op weg is om de vierde economische topregio van Nederland te worden met innovatieve bedrijven die bijdragen aan onze maatschappelijke opgaven. De komende jaren staat er veel te gebeuren, waarbij we jouw inbreng en ideeën goed kunnen gebruiken.
Als je voor Zwolle werkt, word je uitgedaagd om je talenten optimaal in te zetten en je blijvend te ontwikkelen. Je krijgt kansen om te verrassen en te vernieuwen. Jezelf kunnen en mogen zijn; daar staan we in Zwolle voor. We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Want het is de diversiteit die kleur geeft aan onze organisatie én stad.
Sociaal Domein
Zwolle werkt samen met actieve partners en betrokken vrijwilligers in de stad en de regio. Er is aandacht en ruimte voor vernieuwing om onze complexe opgaven te realiseren. De essentie van alle opgaven is: lichte ondersteuning als het kan, zwaar als het moet om een duurzaam perspectief voor inwoners mogelijk te maken.
Dit ga je doen
In Zwolle ga jij aan de slag als projectleider AMIF. In dit EU project geven we uitvoering aan het bieden van duale trajecten voor statushouders. In deze functie ben je verantwoordelijk voor ons EU project, welke we uitvoeren in opdracht van het Asiel Migratie en Integratie Fonds (AMIF). Het doel is om 150 deelnemers succesvol te begeleiden bij het verbeteren van de beheersing van de Nederlandse taal om aan het werk te komen en te blijven.
Hierbij coördineer jij de uitvoering. Dit doe jij samen met de samenwerkende organisaties. Met deze organisaties moeten passende afspraken worden gemaakt, zodat er per juni tot uitvoering kan worden over gegaan. Naast deze projectdoelen, is het voeren van een accurate projectadministratie van groot belang. Dit doe je samen met het team, je wordt hierbij geholpen door een financieel ondersteuner en het is mogelijk om op afroep extra expertise in te schakelen. Hierop adviseer jij.
Je bent een cruciale schakel tussen gemeente en uitvoerende partners. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het samenbrengen van die partijen, het opstellen van een uitvoeringskader en het elkaar houden aan de gemaakte afspraken. De eerste drie maanden zul je daarom intensief samenwerken om een plan te maken. Daarna verschuift de focus naar de uitvoering. Je monitort de vorderingen, corrigeert waar nodig en motiveert om doelen te halen.
Bovenstaande betekent dat je de volgende taken krijgt:
Het plannen, coördineren en managen van het driejarige AMIF project in samenwerking met de deelnemende partijen.
Verantwoordelijk voor de afstemming met het ministerie van SZW rondom het project;
Verantwoordelijk voor het proces van tussentijdse rapportages en eindrapportages aan het ministerie van SZW in nauwe samenwerking met je team.
Dit ben jij
Je beschikt over HBO/WO werk- of denkniveau;
Je hebt minimaal 1 jaar ervaring als (project) manager;
Je bent bekend met de AMIF regeling (pré)
Je hebt relevante werkervaring binnen een gemeente;
Je bent een teamplayer en aanpakker met oog voor resultaat en hebt een hands-on mentaliteit;
Je hebt een heldere communicatiestijl, en weet partijen bij elkaar te brengen.
Je kunt uit de voeten met een dynamisch krachtenveld van verschillende partijen, elk met een eigen profiel en wensen;
Je hebt ervaring met de doelgroep. Dit is niet verplicht, affiniteit vinden we wel belangrijk.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
Minimaal 1 jaar ervaring als (project)manager
Op CV aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein bij een gemeente.
Wensen
Op CV aantoonbare ervaring met de AMIF regeling
Op CV aantoonbare ervaring met de doelgroep. Dit is niet verplicht, affiniteit vinden we wel belangrijk.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.